loading...

پورتال جامع علمی و خبری

 

فناوری شگفت‌انگیز Inverter V ال‌جی بهترین کیفیت را با بیشترین صرفه‌جویی در انرژی تا ۶۰ درصد ارائه می‌دهد. فناوری مدرن «کنترل انرژی فعال» ال‌جی مصرف انرژی را کمتر نیز می‌کند.

به لطف کمپرسور BLDC، موتور فن BLDC و کنترل گشتاور، دستگاه‌های تهویه مطبوع اینورتر ال‌جی می‌توانند به سادگی سرمایش و گرمایش خروجی را با توجه به شرایط تنظیم کنند. کمپرسورهای BLDC از یک مگنت نئودیمیم قوی برای حداکثر کردن بازدهی موتور و به حداقل رساندن تلفات تراکم استفاده می‌کند. همچنین، موتور فن BLDC عملکرد کاراتر، بی‌صداتر و نرمتری را تضمین می‌کند. افزون بر این، ویژگی کنترل گشتاور نویز و لرزش را حداقل می‌کند. این ویژگی‌ها در کنار هم مصرف انرژی را تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهند.

با فشردن کلید کنترل انرژی فعال بر روی ریموت کنترل دستگاه کاربران می‌توانند مصرف انرژی Next One را با توجه به نیازشان پایینتر بیاورند. با فعالسازی این قابلیت، با پایینتر آمدن توان خنک‌کنندگی Next One به ۸۶ درصد، مصرف انرژی بازهم کاهش می‌یابد.

وقت آن رسیده است که هم از هوای خنک لذت ببریم و با مصرف کمتر انرژی با محیط زیست مهربان باشیم. دستگاه‌های تهویه مطبوع هوای Next One چندی پیش در ایران رونمایی شدند و هم‌اینک در مراکز فروش معتبر گلدیران قابل تهیه هستند.

منبع : ال جی

pediha بازدید : 93 شنبه 17 مرداد 1394 زمان : 3:14 نظرات (0)

 

ماشین لباسشویی جدید ال‌جی؛ محصول تحقیقاتی گسترده و  نهایت کارایی و بهداشت.مصرف‌کنندگان سراسر جهان این روزها بیش از هر چیز دیگر به بهداشت و سلامت اهمیت می‌دهند. در حالی که مردم اقدامات بسیاری نظیر خوردن غذاهای سالم و ورزش کردن مدام را انجام می‌دهند تا سالمتر زندگی کنند، چند نکته مهم دیگر نیز هست که باید به آن توجه کنند. به عنوان مثال، مصرف‌کنندگان آگاه، به ماشین لباسشویی و سایر لوازم خانگیشان که به بهداشت و سلامتی مربوط می‌شود با دید خاصتری نگاه می‌کنند. آخرین ماشین لباسشویی در-از-بالای ال‌جی به طور ویژه برای پاسخ به این نیازهای فزاینده طراحی شده است که در هر بار استفاده، شستشویی تمیز و بهداشتی را رقم می‌زند.

سئونگ جین جو، رئیس و مدیر اجرایی شرکت لوازم خانگی ال‌جی می‌گوید:

ما در ال‌جی، برای فهم این نکته که مصرف‌کنندگان از یک ماشین لباسشویی جدید دقیقاً چه می‌خواهند و چه انتظاری دارند تحقیقات گسترده‌ای را انجام دادیم. مطالعات ما نشان دادند که عملکرد قدرتمند و بهداشتی‌تر برای اغلب مصرف‌کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است. ماشین لباسشویی‌های در-از-بالای ال‌جی راه‌حلی فوق‌العاده برای شستشوی لباس‌ها است که با هیتر جدید نوآوارنه خود پاک‌کنندگی قدرتمند و بهداشت بیشتری را ارائه می‌کنند. ماشین لباسشویی ما می‌تواند دمای آب را متناسب با هر نوع الیافی تنظیم کند تا بهترین نتیجه به دست آید.

تحقیقات ال‌جی نشان می دهد که مصرف‌کنندگانی که به سلامتی اهمیت می دهند به ماشین لباسشویی نیاز دارند که در زمینه پاک کنندگی و بهداشت قدرتمند باشد. به منظور بر طرف کردن این مسئله، مدل‌های جدید ماشین لباسشویی در-از-بالای ال‌جی با هیتری شگفت‌انگیز تجهیز شده‌اند. آزمایشات محصولی تایید می کنند که برای بهره مندی از بیشترین حد پاکیزگی، دمای داخلی ماشین لباسشویی باید حداقل ۴۰ درجه سلسیوس باشد. ماشین لباسشویی‌های در-از-بالای ال جی  برنامه لکه‌بری دارند که با استفاده کامل از توان هیتر در بالا بردن دمای آب تا ۴۰ درجه سلسیوس، لکه‌ها را از بین می‌برد. افزون بر این، آب گرمی که هیتر مهیا می‌کند تضمینی برای این مسئله است که بقایای مواد شوینده به آسانی در طول سیکل شستشو حل شوند و بر روی لباس باقی نمانند.

درضمن، این سری از ماشین لباسشویی های در-از-بالا یک برنامه ضد حساسیت دارند که دمای آب را تا ۶۰ درجه سلسیوس که برای نابود کردن میکروب‌ها و باکتری‌ها ضروری است، بالا می برند. در این درجه حرارت، میکروب‌ها و ذرات حساسیت‌زای خطرناک به طور کامل ریشه‌کن می‌شوند و لباس‌ها بهداشتی و تر و تازه می‌گردند.

ماشین لباسشویی‌های رایج ال‌جی به طور معمول با استفاده از دما دیگ لباسشویی را استریل می‌کنند. اما ماشین لباسشویی‌های در-از-بالا از قابلیت Tub Clean+ که برای استریل‌سازی ۹۹.۹۹ درصدی باکتری‌های درون دیگ دما را تا ۶۰ درجه سلسیوس بالا می‌برد، استفاده می‌کنند. قابلیت Tub Clean+ با قابلیت‌های میکروب‌کشی خود سلامت و آرامش خاطر بیشتر مصرف‌کنندگان را تضمین می‌کند.

به منظور ارتقای سطح بهداشت و همچنین استقامت در دمای بالا، دیگ ماشین لباسشویی باید از مواد مقاوم، قوی و ضدباکتری ساخته شود. لذا، ال‌جی ماشین لباسشویی‌های در-از-بالای جدید خود را به دیگ‌های استیل ضدزنگ مجهز کرده است. دیگ‌های استیل نسبت به دیگ‌های پلاستیکی رشد باکتری‌ها را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهند. هچنین دیگ لباسشویی استیل ضدزنگ ال‌جی، مجهز به یک دریچه مدور و ۱۰۰۰ سوراخ تخلیه آب است که به صورت دقیقی در فواصل مشخص تعبیه شده اند.

pediha بازدید : 170 شنبه 17 مرداد 1394 زمان : 3:08 نظرات (0)
نتایج پژوهش جدید محققان دانشگاه راش حاکی از آن است که حذف لخته عامل سکته شدید در ترکیب با درمان استاندارد، بازیابی جریان خون به مغز را ارتقا بخشیده و ممکن است منجر به نتایج طولانی‌مدت بهتری شود.

 

درمان استاندارد برای سکته مغزی ایسکمیک در سه تا چهار و نیم ساعت اول پس از بروز علائم، فعال‌کننده پلاسمینوژن بافت داخل وریدی (IV tPA) است که لخته خون را حل می‌کند.

در طول ترومبکتومی، جراح یک کاتتر را از میان شکافی در کشاله ران بیمار وارد کرده و آن را از میان جریان خون، به مغز می‌فرستد؛ سپس از دستگاه متصل به کاتتر برای گرفتن و حل لخته خون استفاده کرده و آن را با خود از میان شکاف بیرون می‌کشد.

درمان IV tPA تنها گزینه تائید شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای سکته مغزی ایسکمیک است، اما استفاده از ترومبکتومی تنها در کارآزمایی‌های بالینی مجاز است.

پژوهش Swift Prime بطور تصادفی بیماران مبتلا به سکته ایسکمیک شدید را به دو گروه تقسیم کرد که گروه اول، تنها درمان IV tPA و گروه دوم، شش ساعت پس از آغاز علائم حمله، ترکیبی از درمان IV tPA و ترومبکتومی را دریافت کردند.

در کل تعداد 196 بیمار که شامل 98 بیمار در هر گروه بود، در 39 مرکز آمریکا و کانادا بین دسامبر 2012 تا نوامبر 2014 در این پژوهش شرکت کردند. محققان پس از 90 روز با استفاده از سنجش استاندارد، به ارزیابی سطح ناتوانی هر بیمار پرداختند.

این پژوهش نشان داد که بیمارانی که هر دو درمان IV tPA و ترومبکتومی را دریافت کرده بودند، ناتوانی کمتری را در کل دوره سنجش نشان دادند و استقلال عملکرد آن‌ها 60 درصد در مقایسه با 35.5 درصد بیمارانی بود که فقط IV tPA دریافت کرده بودند.

محققان همچنین دریافتند که بیمارانی که ترومبکتومی شده بودند، نرخ جریان خونی مغزی بهتری داشتند: 82.8 درصد از این بیماران پس از 27 ساعت از دریافت درمان، 90 درصد جریان خوب بهتری داشتند و در مقابل، جریان خون بیمارانی که تنها IV tPA دریافت کرده بودند، 40.4 درصد ارتقا یافت.

به گفته محققان، این یافته‌ها در چگونگی درمان انواع خاص سکته می‌توانند بسیار موثر باشند.

نتایج این تحقیق در مجله Medicine منتشر شده است.

 

اخبار علمی - ایسنا

 

pediha بازدید : 213 پنجشنبه 15 مرداد 1394 زمان : 11:32 نظرات (0)

 

تنها با هدایت بشر به کف اقیانوس و فضا است که می توان به اکتشافاتی در علم و فناوری دست یافت و کیفیت حیات را در زمین تقویت کرد.

اطمینان از بقای نوع بشر، کشف حیات بر روی مریخ، تقویت کیفیت حیات در زمین و تربیت نسل بعدی کاوشگران فضایی چهار دلیل برای حضور مریخ است.
 
به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی یاهو نیوز،دانشمندان حوزه هوا- فضا می گویند: پیش بینی فواید ماموریت های سرنشین دار به مریخ که هر کدام از آنها صدها میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت، دشوار است اما می توان چهار دلیل را در این زمینه فهرست کرد.
 
اما تصور اینکه این پول چه کمکی به مبارزه با سرطان و گرسنگی در جهان خواهد کرد بسیار راحت تر است؛ زیرا انسان ها دید کوتاهی دارند.
 
استفان هاوکینگ سال 2008 در سخنرانی به مناسبت پنجاهمین سالگرد سازمان فضایی آمریکا (ناسا) گفت: اگر قرار باشد نژاد انسان برای یک میلیون سال دیگر باقی بماند باید جسورانه به جایی برویم که پیش از این هیچ کس به آنجا نرفته است.
 
***اطمینان از بقای نوع بشر
تا کنون زمین تنها خانه ای بوده است که انسان ها می شناخته اند اما تاریخ نشان می دهد که بقا بر روی این نقطه کوچک آبی در فضای خلاء دشوار است و تضمینی ندارد.
 
دایناسورها یک نمونه کلاسیک در این رابطه هستند. آنها 165 میلیون سال بر روی سیاره زمین پرسه زدند اما امروز تنها اثری که از آنها باقی مانده، فسیل هایشان است.
 
برخورد یک سیارک غول پیکر با زمین موجب انقراض نسل دایناسورها شد.
 
قرار دادن انسان ها بر روی سیاره دیگری به غیر از زمین، بقای انسان ها را برای هزاران و یا میلیون ها سال دیگر تضمین می کند.
 
***کشف حیات بر روی مریخ
کشف حیات بر روی مریخ یک دلیل دیگر برای حضور در مریخ است. یک کشف تاریخی که دانشمندان می توانند انجام دهند تعیین این است که آیا در حال حاضر حیات بر روی مریخ وجود دارد یا خیر. اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم ، باید حفاری های عمیق تری از کاوشگرهای ناسا انجام دهیم.
 
*** تقویت کیفیت حیات بر روی زمین
تنها با هدایت بشر به کف اقیانوس و فضا است که می توان به اکتشافاتی در علم و فناوری دست یافت و کیفیت حیات را در زمین تقویت کرد.
 
***تربیت کاوشگران فضایی
دلیل دیگر در رابطه با لزوم حضور در مریخ تربیت نسل بعدی کاوشگران فضایی است.
 
آرزوهای انسان برای اکتشاف فضا، چیزی است که ما را به سمت نوآوری های پیشرفته تر فناوری می برد و این بدون شک به نفع بشریت خواهد بود.

 

اخبار علمی - ایرنا

 

pediha بازدید : 114 پنجشنبه 15 مرداد 1394 زمان : 11:31 نظرات (0)

 

این پسر بچه تا پیش از این بدون دست، نحوه غذا خوردن، نوشتن و حتی بازیهای کامپیوتری را آموخته بود.

بیمارستان کودکان فیلادلفیا از پیوند موفقیت آمیز دو دست برای یک کودک ۸ ساله آمریکایی خبر داد. این کودک جوان ترین دریافت کننده عضو پیوندی در جهان است.

به گزارش یورونیوز، زیون هاروی، از شهر بالتیمور آمریکا که پیشتر در اثر یک عفونت شدید دو دست و پایش را از دست داده بود و با یک کلیه پیوندی زندگی می کرد، به مدت ۱۰ ساعت تحت یکی از پیچیده ترین عملهای جراحی قرار گرفت.

 

 
دکتر لوین، سرپرست تیم جراحی می گوید: «در اولین دیدارم با او از او پرسیدم برای چه می خواهد دست داشته باشد و نمی دانستم یک پسر ۸ ساله چنین پاسخی به من بدهد. او به من گفت، می خواهد از میله های بارفیکس در پارک بالا برود.»

این پسر بچه تا پیش از این بدون دست، نحوه غذا خوردن، نوشتن و حتی بازیهای کامپیوتری را آموخته بود.

 

 
زیون می گوید: «حتی اگر خوب نمی شدم باز هم می دانستم حمایت خانواده ام را دارم و آنها پشت من هستند.»

عمل پیوند دو دست این کودک توسط یک تیم ۴۰ نفره از جراحان و پرستاران انجام گرفت. 

 

اخبار علمی - یورونیوز


pediha بازدید : 132 پنجشنبه 15 مرداد 1394 زمان : 1:15 نظرات (0)

 

اگرتا به‌حال درمورد استفاده از موبایل و تبلت هوشمند نگران بودید، حق داشتید! تحقیقی جدید می‌گوید، گوشی‌های موبایل می‌توانند موجب سرطان شوند. موبایل سرطانزاست.

نوعی عدم تعادل متابولیسمی که به دلیل انرژی تابشی از وسایل بی‌سیم ایجاد می‌شود، می‌تواند منجر به خطراتی برای سلامتی شود، مانند بیماری‌های تباهی بازسازی سلول‌های عصبی و سرطان.

 

این عدم تعادل، همچنین به‌عنوان استرس اکسیداتیوشناخته می‌شود که از بین رفتن تعادل میان انواع تولید اکسیژن واکنش‌پذیر و آنتی اکسیدان می‌باشد.


تاثیر خطرناک انرژی تابشی از وسایل بی‌سیم می‌تواند حین مکانیسم کلاسیک تضعیف اکسیداتیو در سلول‌های زنده به وقوع بپیوندد. این مطالعه که نتایجش در the journal Electromagnetic Biology & Medicine منتشر شده، اطلاعاتی تجربی در مورد تاثیرات متابولیسمی انرژی تابشی ناشی از فرکانس رادیویی ضعیف در سلول‌های زنده را آشکار کرده است.

 

به گفته محققان، استرس اکسیداتیو نه تنها عامل بروز سرطان است بلکه ناهنجاری‌های مهم دیگری مانند سردرد، فرسودگی روانی و حساسیت پوستی را هم موجب می‌شود که می‌تواند با طولانی شدن مدت در معرض بودن، پیشرفت هم بکند.


این اطلاعات، علامت روشنی از خطرات واقعی این نوع انرژی‌های تابشی برای سلامت بشر هستند. گونه‌های واکنش پذیر اکسیژن، اغلب به دلیل محیط‌های پویا و پرحرارت، در سلول‌ها ایجاد شده و می‌توانند با انرژی تابشی بی‌سیم معمولی هم ایجاد شوند. 

اخبار علمی - ساعت 24

 

pediha بازدید : 249 پنجشنبه 15 مرداد 1394 زمان : 1:14 نظرات (0)

 

مهندسان فیلیپینی لامپی ارائه داده‌اند که در هر بار هشت ساعت کار می‌کند و برای فعالیت فقط به یک لیوان آب و دو قاشق چای‌خوری نمک نیاز دارد.

مهندسان فیلیپینی لامپی ارائه داده‌اند که در هر بار هشت ساعت کار می‌کند و برای فعالیت فقط به یک لیوان آب و دو قاشق چای‌خوری نمک نیاز دارد.

این لامپ ال‌ای‌دی «روشنایی جایگزینی پایدار» (SALt) نام گرفته و به نوعی باتری سلولی متکی است که در آن محلول الکترولیت متشکل از فقط آب شور است و در درون آن دو الکترود کار گذاشته شده است.

درست مانند باتری‌های دیگر، الکترودهایی که بار را حمل می‌کنند برای همیشه دوام نخواهند داشت و گفته می‌شود می‌توان این لامپ را برای هشت ساعت در روز و در مجموع به مدت شش ماه پیش از جایگزین‌کردن آند به کار برد.

گفته می‌شود لامپ ابداعی با استفاده از نوعی پورت‌ یو‌اس‌بی قادر به نیرودهی‌کردن گوشی‌های هوشمند نیز است.

فیلیپینی‌ها به دنبال عرضه 600 مورد از این لامپ به قبایل بومی فیلیپین هستند و همچنین اوایل سال 2016 آن را وارد بازار خواهند کرد.

هنوز بهای دقیق محصول ابداعی اعلام نشده است.

 

اخبارعلمی آموزشی - ایسنا

 

pediha بازدید : 253 چهارشنبه 14 مرداد 1394 زمان : 18:26 نظرات (0)

 

جهان بدون حضور مخترع‌ها و مبتکر‌هایی مانند کالین فرز جای کسل‌کننده‌ای می‌شد، مردی که با ایده‌ها و ابداعات عجیب و گاه جنون‌آمیزش طرفداران زیادی در فضای مجازی،‌به ویژه یوتیوب برای خود دست و پا کرده‌است.

فرز تاكنون ابداع‌هاي عجيب اما پرطرفداري را به نمايش گذاشته‌است، پنجه‌هايي مشابه دست‌هاي شخصيت ولورين در فيلم مردان ايكس و اسكوتري كه آتش پرتاب مي‌كند.

اكنون اين مخترع جوان تخت‌خوابي ويژه افراد تنبل و پرخواب ابداع كرده‌است كه درصورت زياده‌روي در خواب، فرد را به هوا پرتاب خواهد‌كرد. اين اختراع فانتزي از چارچوبي فلزي تشكيل شده كه در انتهاي آن لولايي بزرگ روي يك كمپرسو هوا قرار گرفته‌است.

با فشردن يك كليد از راه دور اين سيستم پرتاب قوي فعال مي‌شود اما پيش از آن چراغ هشداري مانند چراغ هشدار پليس بالاي سر فرد روشن مي‌شود تا به او هشدار دهد كه اگر تا لحظاتي ديگر از خواب بيدار نشود، به هوا پرتاب خواهد‌ شد.

اما اگر فرد به هشدار توجهي نكرده و از روي تخت بلند نشود، كل سطح رويي تخت ،‌تشك و فردي كه روي آن خوابيده به هوا پرتاب خواهند‌شد.

اخبار علمی - خبرآنلاین

pediha بازدید : 284 چهارشنبه 14 مرداد 1394 زمان : 18:05 نظرات (0)

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 158
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 198
  • بازدید ماه : 506
  • بازدید سال : 6,072
  • بازدید کلی : 31,912