loading...

پورتال جامع علمی و خبری

و غیرکشاورزی خاک نیز می‎پردازند.

اکثر فرصت‌های شغلی در مهندسی خاک با تحقیق، جمع‌آوری اطلاعات، بررسی و تفسیر خاک سروکار دارند.

یکی از کاربردهای مهندسی خاک در تجزیه و تحلیل ساختار و ترکیبات خاک در سایت‌های ساخت‌وساز است. به کمک این علم می‌توان تشخیص داد که‌ آیا خاک مناسب ساخت‌وساز و بهره‌برداری است یا خیر.

متخصصان در حوزه مهندسی خاک می‌توانند در زمینه مشاوره با شرکت‌های فعال در محیط زیست و همکاری با نهادهای دولتی و شهری در پروژه‌های کشاورزی، محیط زیستی و اکولوژیکی مشغول به کار شوند

متخصص تالاب، متخصص آب‌شناسی، متخصص حفاظت از خاک، جنگلبان، متخصص تولید محصولات کشاورزی، متخصص خاک و تکنسین تحقیق از جمله فرصت‌های شغلی در رشته مهندسی خاک محسوب می‌شود.

دانلود جزوه مهندسی خاک

دانلود 1 جزوه مهندسی خاک

اهمیت رشته مهندسی خاک در مهندسی عمران

خاک ترکیبی از سنگ، مواد معدنی، آب و هواست. براساس میزان این ترکیبات خاک یک محل با محل دیگر متفاوت است. علاوه‌براین انواع مختلف خاک در ساخت‌وساز به شکل متفاوتی واکنش نشان می‌دهند و نوع خاک مصرفی در ساخت‌وساز تأثیر بسزایی روی طراحی و هزینه‌های ساختمان دارد.

در مهندسی خاک علاوه‌بر تجزیه‌وتحلیل میزان تراکم، رطوبت و محتوای خاک، ظرفیت آن نیز اندازه‌گیری می‌شود تا متخصصان اطمینان حاصل کنند که ساختمان روی خاک ثابت می‌مانند و از جای خود تکان نمی‌خورد.

دانلود 1 جزوه مهندسی خاک

گرایش‌های مهندسی خاک

علوم خاک: این گرایش از مهندسی خاک به تولید محصولات کشاورزی و پرورش گیاهان پرداخته می‌شود. مدیریت، حفاظت و احیای خاک از تمرکزهای اصلی در این گرایش محسوب می‌شود. دروس این رشته شامل مدیریت خاک، آب یا منطقه، تولید و محافظت از محصولات کشاورزی، مدیریت و اقتصاد مزرعه، ریاضی، آمار و علوم کامپیوتری می‌شود.

مدیریت منابع و محیط زیست: در گرایش مدیریت منابع و محیط زیست مهندسی خاک تمرکز اصلی روی مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست است. مدیریت زیست محیطی، برنامه‌ریزی شهری و دفع زباله از جمله فرصت‌های شغلی در این گرایش هستند.

مفاهیم اقتصادی و اجتماعی و جنبه‌های تکنولوژی مدیریت منابع در این دوره تحصیلی گنجانده شده است. دروس این دوره شامل خاک، آب، حیات وحش، اقتصاد، اکولوژی، زیست‌شناسی گیاهی، تولید محصولات کشاورزی، زمین‌شناسی، منابع اقلیمی، ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر می‌‌شود.

علوم آب و خاک: این گرایش مخصوص دانشجویان مهندسی خاک است که به حرفه مدیریت یا کیفیت‌سنجی آب علاقه دارند. مهندسی خاک و آب، اکولوژی، تولید و حفاظت از محصولات کشاورزی، ریاضی، آمار و علوم کامپیوتری از جمله دروس موردنیاز در این رشته هستند.

دانلود 1 جزوه مهندسی خاک

مهندسی خاک در چه دانشگاه‌هایی ارائه می‌شود؟

دانشگاه لینکن در نیوزلند، دانشگاه وسترن استرالیا، دانشگاه ویرجینیا تک در آمریکا دانشگاه ماسی در نیوزلند، دانشگاه بنگور در انگلستان دانشگاه کوئینزلند در استرالیا، دانشگاه آبردین در انگلستان،

دانشگاه تگزاس تک در آمریکا، دانشگاه وایومینگ در آمریکا، دانشگاه ادینبورگ در انگلستان، دانشگاه تنسی در آمریکا، دانشگاه پوترا مالزی، دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا، دانشگاه ژجیانگ در چین و دانشگاه وریج بروکسل در بلژیک از جمله دانشگاه‌هایی هستند که دوره‌های تحصیلی مهندسی خاک را در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه می‌دهند.

دانلود 1 جزوه مهندسی خاک

[caption id="attachment_3532" align="aligncenter" width="463"]دانلود 1 جزوه مهندسی خاک                         دانلود 1 جزوه مهندسی خاک[/caption]

 طول دوره تحصیل در رشته خاک شناسی

براساس آئین نامه آموزشی دوره کارشناسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی طول دوره کارشناسی رشته خاک شناسی چهارسال می باشد که دانشجویان بطور متوسط قادر خواهند بود این دوره را در مدت مذکور بگذرانند.

حداکثر طول زمان تحصیل در این دوره تا 6 سال نیز مجاز خواهد بود. هر سال تحصیلی شامل دو نیسمال بوده که هر نیسمال مشتمل بر 16 هفته کامل آموزشی خواهد بود. نظام آموزشی این دوره واحدی بوده و برای هر واحد درسی نظری در هر نیسمال 16 ساعت آموزش کلاسیک منظور خواهد گردید.

 

 

دانلود جزوه مهندسی خاک

دانلود 1 جزوه مهندسی خاک

تعداد واحدهای درسی رشته خاک شناسی

تعداد واحدهای درسی دوره کارشناسی خاک شناسی 135 واحد به شرح زیر می باشد.
-- دروس عمومی 20 واحد
-- دروس علوم پایه 29 واحد
-- دروس اصلی 30 واحد
-- دروس تخصصی الزامی 41 واحد
-- دروس گزینه انتخابی 15 واحد

دانلود 1 جزوه مهندسی خاک

صنعت و بازار کار رشته خاک شناسی

علاقه مندی به طبیعت و علوم وابسته به آن، شرط اصلی برای تحصیل در این رشته است؛ علاوه بر آن داوطلبان ورود به این رشته باید از توان و دانش بالا در زمینه های: شیمی، ریاضی، قدرت تجزیه و تحلیل کافی، پشتکار و دقت فراوان، و توان جسمی نیز برخوردار باشند.

شایان ذکر است که علاوه بر کارهای آزمایشگاهی، بخشی از فعالیتها به صورت عملیات صحرایی خواهد بود، بنابراین فعالیت نسبتاً زیادی را می طلبد.

فارغ التحصیلان کارشناسی این رشته می توانند در زمینه های: طراحی، محاسبه، اجرا و نظارت بر طرحهای خاک شناسی به منظور بهره برداری صحیح از اراضی کشاورزی، حفاظت و اصلاح اراضی، مشاوره و کارشناسی به منظور برنامه ریزی طرحهای عمرانی در زمینه آب و خاک و کشاورزی فعالیت کنند.

همچنین در بخشهای: آب و فاضلاب، حفظ محیط زیست، مرتع، آبخیزداری و آبخوان داری، کویر و بیابان زدایی، ارائه برنامه های ترویجی در اداره های کشاورزی و در مراکز تحقیقاتی مرتبط با آب و خاک کشاورزی و آموزشکده ها و دانشکده های کشاورزی و نیز آزمایشگاههای بخش خصوصی و هنرستانهای کشاورزی می توانند.

دانلود 1 جزوه مهندسی خاک

شرایط استخدام خاک شناس و بازار کار آن

همچون بسیاری از دیگر فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی (گرایش های مختلف) شما می توانید در سازمان ها و شرکت های حوزه کشاورزی و منابع طبیعی همچون شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور، شهرداری ها، وزارت جهاد کشاورزی و سایر سازمان ها و شرکت های مرتبط مشغول به کار شوید.

در صورت استخدام در یک سازمان دولتی نیز با کسب تجربه بیشتر به سمت های مدیریتی و نظارتی در این بخش می توانید دست یابید.

استخدام خاک شناس بیشتر در مراکز آموزشی (هنرستان های کشاورزی، دانشکده های کشاورزی، آموزشکده های کشاورزی، مراکز آموزش کشاورزی و…) مراکز پژوهشی،

شامل مؤسسه تحقیقات خاک و آب و کشور و بخشهای وابسته به آن در مراکز استانها، سایر ادارات دولتی و نیمه دولتی (سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کل کشور و ادارات منابع طبیعی استان ها،

سازمان بوستان ها و فضای سبز استان ها و شهرستان ها، سازمان حفاظت محیط زیست و اداره های کل آن در استان ها و…) بخش غیردولتی شامل آزمایشگاه های خصوصی تست خاک و شرکت های تولید و توزیع کود شیمیایی و گیاهی و … می باشد.

بدیهی است در هر حال دانش‌آموختگان کارآفرین و خلاق خاک شناسی باید در پی آفرینش فرصت های کاری نو برای خود و دیگران باشند و با توجه به بازار کار نامساعد این رشته،

به جای چشم داشتن به آگهی استخدامی سازمان ها و شرکت های بزرگ و کوچکی، با مطالعه و بررسی روش های جدید تولید و  ایجاد خاک های خاصلخیز در دنیا و تولید گیاهان مختلف به دنبال نوآوری و ایجاد مشاغل جدید باشند.

دانلود 1 جزوه مهندسی خاک

[caption id="attachment_3533" align="aligncenter" width="505"]دانلود 1 جزوه مهندسی خاک                            دانلود 1 جزوه مهندسی خاک[/caption]

برخی از مشکلات شاغلین این حوزه 

  • بسیار محدود بودن فرصت های اشتغال در برخی گرایش ها به خصوص در بخش دولتی
  • دولتی بودن اکثر بخش های حوزه کشاورزی و عدم فراهم سازی زمینه برای ورود گسترده بخش خصوصی

دانلود 1 جزوه مهندسی خاک

وضعیت استخدام  مهندس کشاورزی در تمامی گرایش ها در برخی از کشورهای جهان

آمریکا- پیش بینی می شود میزان استخدام مهندسان کشاورزی رشد ۹ درصدی خواهد داشت. در حالی که متوسط رشد همه مشاغل ۱۴ درصد خواهد بود.

استرالیا - در ۵ سال گذشته میزان استخدام مهندسان کشاورزی  رشد منفی ۱.۴ درصدی داشته و رشد متوسط در آینده برای آن پیش بینی می شود.

 

 

دانلود جزوه مهندسی خاک

 

pediha بازدید : 122 سه شنبه 21 دی 1400 زمان : 20:44 نظرات (0)

دانلود جزوه مهندسی نرم افزار | 20 میشم

[caption id="attachment_3756" align="aligncenter" width="575"]دانلود جزوه مهندسی نرم افزار | 20 میشم                             دانلود جزوه مهندسی نرم افزار | 20 میشم[/caption]

 

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 3.5 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

دانلود جزوه مهندسی نرم افزار | 20 میشم

مهندسی نرم افزار چیست؟

دانلود جزوه مهندسی نرم افزار | 20 میشم بیان میدارد برای درک بهتر از معانی عباراتی چون مهندسی نرم افزار بهتر است از هم تفکیک شوند. این اصطلاح از دو کلمه نرم افزار و مهندسی ساخته شده است:

  • نرم افزار چیزی بیش از کدهای اجرایی یک برنامه نیست. به طور کامل‌تر نرم افزار به مجموعه‌ای از کدهای برنامه نویسی اجرایی به همراه کتابخانه‌های مرتبط و اسناد مخصوص آن گفته می‌شود.
  • از طرف دیگر مهندسی به همه موضوعات در مورد نحوه تولید محصولات، با استفاده از اصول و روش‌های علمی تعریف شده گفته می‌شود.

موسسه استاندارد IEEE مهندسی نرم افزار را استفاده از یک روش منظم و قابل اندازه گیری برای توسعه، بهره برداری و نگهداری نرم افزار تعریف می‌کند.

 

 

جزوه مهندسی نرم افزار

دانلود جزوه مهندسی نرم افزار | 20 میشم

مزایای مهندسی نرم افزار

بزرگترین مزیت مهندسی نرم‌افزار ایجاد یک مسیر ایمن برای طراحی و ارائه یک نرم افزار کامل، کاربردی و بدون مشکل است.

مهندسی نرم افزار در کنار ارائه‌ی مدل‌ها و راه‌حل‌های مختلف روش‌هایی را جهت سهولت نگهداری، تعمیر و توسعه آن ارائه می‌دهد. علاوه بر این در کنار مزایای ذکر شده مزایای فوق العاده دیگری را به همراه می‌آورد که در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پیچیدگی را کاهش می‌دهد
نرم افزارهای بزرگ همیشه پیچیده و دشوار هستند. مهندسی نرم افزار برای کاهش پیچیدگی هر پروژه یک راه حل عالی دارد. مهندسی نرم افزار مشکلات بزرگ را به چندین مشکل کوچک تقسیم می کند تا به راحتی شروع به حل هر یک از مشکلات کوچک کنید. تمام این مشکلات کوچک به طور مستقل از یکدیگر حل می شوند.

به حداقل رساندن هزینه نرم افزار
برخی از نرم افزارها به سخت افزار زیادی احتیاج دارند و این هزینه‌ی کاربران نهایی را برای بهره بردن از آن‌‌ها افزایش می‌دهد.

یا الگوریتم‌های نادرست استفاده شده در آن‌ها سبب می‌شود نیروی انسانی زیادی برای توسعه نرم افزار جهت تولید میلیون‌ها خط کد به کار گرفته شود.

اما در مهندسی نرم افزار، برنامه نویسان همه چیز را برنامه ریزی می‌کنند و تمام موارد اضافی را که لازم نیست، کاهش می‌دهند و کدها را به صورت کاملا بهینه سازی شده به اتمام می‌رسانند.

دانلود جزوه مهندسی نرم افزار | 20 میشم

همچنین اشتباهات حاصل از خطاها زمان و هزینه زیادی را در پی خواهد داشت که هزینه تولید را افزایش خواهد داد. اما به دلیل کاهش خطا و ارائه راه‌حل‌های علمی،

هر نرم افزاری که از روش مهندسی نرم افزار استفاده می‌کند، هزینه کمتری را به افراد مرتبط با نرم افزار تحمیل می‌کند.

کاهش زمان
هر چیزی که طبق برنامه ساخته نشده باشد، همیشه وقت را تلف می‌کند. اگر در حال تهیه نرم افزارهای بزرگ هستید بالطبع برای به دست آوردن کد اجرایی نهایی، نیاز به برنامه نویسی هزاران خط کد خواهید داشت.

این فرآیند از شروع پروژه تا رسیدن به کد نهایی بسیار وقت گیر است و اگر به خوبی مدیریت نشود می‌تواند زمان زیادی را به خود صرف کند. بنابراین اگر شما نرم افزار خود را مطابق رویکرد مهندسی نرم افزار تهیه کنید، میزان زیادی از این هدر رفت زمان را کاهش خواهید داد.

انجام راحت‌تر پروژه‌های بزرگ
پروژه های بزرگ چند روزه ساخته نمی‌شوند و به صبر، برنامه ریزی و مدیریت زیادی احتیاج دارند. مهندسی نرم افزار به جهت برنامه ریزی،

جهت دهی به کارها، بخش بندی، تقسیم کار و آزمایش و نگهداری را در ارائه نرم‌افزارها سبب مجزا شدن بخش‌های مختلف و اجرای همروند آن‌ها می‌شود. بنابراین برای مدیریت پروژه‌های بزرگ شرکت‌های نرم افزاری باید به رویکرد مهندسی نرم افزار روی بیاورند.

دانلود جزوه مهندسی نرم افزار | 20 میشم

نرم افزار قابل اعتماد
نرم افزار باید قابل اعتماد باشد، به این معنی که اگر مهندسین نرم افزار آن را به شما تحویل داده‌اند،

باید حداقل برای مدت زمان مشخص به درستی کار کند. و اگر اشکالی در نرم افزار وجود دارد، شرکت مهندسی مسئولیت حل همه این اشکالات را بر عهده دارد. از آنجا که در مهندسی نرم افزار، روش‌های آزمایش و نگهداری ارائه شده است، بنابراین هیچ نگرانی از قابلیت اطمینان بودن نرم افزارها وجود ندارد.

اثربخشی
اثربخشی نشان می‌دهد که تا چه میزان از نتایج مورد نظر مشتری حاصل شده‌ است. اگر کارها مطابق با استانداردها انجام شده باشد، اثربخشی به وجود می‌آید. استانداردهای نرم افزاری تمرکز بزرگ شرکت‌ها برای اثربخشی بیشتر نرم افزار هستند. بنابراین نرم افزار با کمک این مباحث کاربردی عملکرد موثرتری خواهد داشت.

 

جزوه مهندسی نرم افزار

دانلود جزوه مهندسی نرم افزار | 20 میشم

 

از لینک پایین

دانلود جزوه مهندسی نرم افزار

 

pediha بازدید : 115 سه شنبه 21 دی 1400 زمان : 20:28 نظرات (0)

دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم

جزوه انتقال حرارت هسته ای

 

[caption id="attachment_3735" align="aligncenter" width="616"]دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم                              دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم[/caption]

 

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 2.3 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم

انرژی هسته‌ای چیست؟

دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم بیان میکند اگر در گذشته بحران غذا و یا بحران آب آشامیدنی حیات بشر را به خطر می‌انداخت، امروزه کارشناسان بر این اعتقادند که بحران‌آینده که حیات بشریت را تهدید می‌کند، بحران انرژی است

حیات بشر امروزی به طور مستقیم و غیرمستقیم به‌منابع مختلف انرژی مانند نفت و گاز و زغال سنگ و ... وابسته است و تصور زندگی بدون دسترسی به این منابع، دشوار و حتی غیرممکن است.

از طرفی، گذشت سریع زمان، این زنگ خطر را بلندتر و واضح تر به گوش می‌رساند که منابع انرژی تجدیدناپذیر در حال پایان است، بنابر این ضرورت کشف و استفاده از منابع انرژی نو بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم

انرژی هسته‌ای از جمله مطمئن‌ترین و پاک‌ترین انرژی‌هایی است که می‌تواند کمبود و حتی خلاء انرژی‌های فسیلی را جبران کند.

جمهوری اسلامی ایران نیز با درک ضرورت استفاده از این انرژی مدرن، در جهت دستیابی به آن برای تولید برق کوششی بی‌وقفه و خستگی ناپذیر را آغاز کرده است.

 

برای تولیدبرق، روش‌های مختلفی وجود دارد که ازآن جمله می‌توان نیروگاه‌های آبی، بادی، خورشیدی، جزر و مد، ژئوترمال ( زمین گرمایی ) حرارتی و هسته‌ای را نام برد.

در نیروگاه حرارتی از سوزاندن منابع اولیه انرژی مانند زغال سنگ،نفت یا گاز، حرارت تولید می‌شود و حرارت تولید شده در دیگ بخار، آب را تبخیر می‌کند. بخارحاصله بعد از به چرخش در آوردن توربین در چکالنده، به آب تبدیل می‌شود و دوباره به دیگ بخار بر می‌گردد. چرخش توربین منجر به‌چرخش محور مولد برق شده و نیروی برق تولید می‌شود.

دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم

چگونگی تولید برق در نیروگاه هسته‌ای

در نیروگاه‌های هسته‌ای پس از شکاف هسته، انرژی هسته‌ای به صورت حرارت آزاد می‌شود. از حرارت حاصله همانند نیروگاه‌های حرارتی می‌توان برای تولید برق استفاده کرد.

یک نیروگاه هسته‌ای در اصل مانند یک نیروگاه فسیلی (حرارتی) کارمی‌کند، با این تفاوت که در نیروگاه اتمی، حرارت از سوزاندن زغال سنگ، نفت و یا گاز ایجاد نمی‌شود، بلکه از راه شکاف هسته اتم تولید می‌شود.

جریان آب، این حرارت را به مولد بخار که درآن آب به‌بخار تبدیل می‌شود، از مدار اول منتقل می‌کند و بخار حاصله، توربین و در نتیجه مولد برق را به گردش در می‌آورد و سپس در چگالنده به آب تبدیل می‌شود.

دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم

این آب در مدار دوم دوباره به مولد بخار برگردانده می‌شود و حرارت پس داده شده ، هنگام تبدیل بخار به آب در چگالنده، به وسیله آب خنک‌کننده در مدار سوم جذب و خارج می‌شود.

نیروگاه‌های اتمی انواع مختلفی دارند. یکی از پیشرفته‌ترین آنها نیروگاه اتمی با راکتور آب تحت فشار است.

برق تولیدشده در نیروگاه اتمی پس از افزایش ولتاژ، درترانس‌های افزاینده، توسط خطوط انتقال فشار قوی به محل‌های مصرف منتقل می‌شود، در آنجا به وسیله ترانس‌های کاهنده، ولتاژ تا حد لازم کاهش می‌یابد و در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.این افزایش و کاهش ولتاژ به علت کم کردن تلفات در خطوط انتقال برق است.

دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم

نیروگاه هسته‌ای و شیرین‌سازی آب شور

نیروگاه اتمی علاوه بر تولید برق ، فواید و کاربردهای دیگری نیز دارد که از جمله شیرین‌سازی آب شور دریا است. می توان به هر واحد نیروگاه اتمی هزار مگاواتی، یک واحد شیرین‌سازی آب شور به ظرفیت ‪ ۱۰۰‬هزار متر مکعب در روز متصل کرد و آب شور از دریا به وسیله پمپ به واحد شیرین-سازی آب شور هدایت کرد.

در این واحد، از حرارت تولید شده به وسیله راکتور برای تقطیر کردن آب استفاده می‌شود. آب تقطیرشده پس از طی مراحلی به‌آب آشامیدنی تبدیل می‌شود.

مایعات زاید دوباره به دریا برگردانده شده، آب آشامیدنی وارد شبکه توزیع می‌شود. آب شیرین حاصله برای مصارف کشاورزی، شهری و صنعتی قابل استفاده است.

دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم

 

[caption id="attachment_3736" align="aligncenter" width="494"]دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم             دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم[/caption]

اورانیوم و نقش آن در نیروگاه هسته‌ای

هسته اتم از ذراتی به نام "پروتون" و "نوترون" تشکیل شده است. پروتون بارالکتریکی مثبت دارد و مقدار آن برابر با بار منفی الکترون است در حالی که نوترون دارای بار الکترویکی نیست و به عبارت دیگر خنثی است.

پروتون‌ها و نوترون‌ها به وسیله نوعی انرژی اتصالی درکنار هم قرار گرفته، انرژی آزادشده به صورت حرارت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اورانیوم نیز ازعناصر سنگین به‌شمار می‌رود و دارای انرژی اتصالی بسیار زیادی است. مقدار انرژی آزاد شده هنگام شکافت هسته اورانیوم بسیار زیاد است و به این منظور، از اورانیوم برای سوخت راکتور اتمی استفاده می‌شود.

برای مقایسه، مقدار انرژی اورانیوم موجود درراکتور نیروگاه اتمی بوشهر (‪ ۸۰‬تن) برابر است با مقدار انرژی موجود در ‪ ۱۷‬میلیون بشکه نفت خام.

در مقیاس کوچک، انرژی حاصل از سوزاندن یک قرص سوخت ‪ ۱۲‬گرمی اورانیوم معادل انرژی حاصل از سوختن یک تن زغال سنگ، دو ونیم تن چوب و ‪ ۱۷‬هزار فوت مکعب گاز طبیعی است.

دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم

در نیروگاه اتمی بوشهر، تعداد ‪ ۱۶۳‬مجتمع سوخت داخل محفظه تحت فشار راکتور قرار داده می‌شود که هسته مرکزی راکتور را تشکیل می‌دهد و حرارت ایجاد شده در نتیجه شکافت هسته، آب را به بخار تبدیل می‌کند و بخار حاصله توربین را به حرکت در می‌آورد و توربین مولد را می‌چرخاند و نیروی برق تولید می‌شود.

در اورانیوم که سوخت نیروگاه اتمی است، انرژی به صورت مهار شده وجود دارد. این انرژی پس از شکافت هسته آزاد شده، به شکل انرژی حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این سووال برای برخی مطرح می‌شود که چگونه می‌توان یک هسته اتم را که بسیار کوچک تر از یک دانه شن است، شکافت؟

نوترون قادر به برخورد مستقیم با هسته اتم است و پس از جذب شدن به وسیله هسته اتم، آن را به دو قسمت تقسیم می‌کند. پاره‌های حاصل ازشکافت، با انرژی زیاد جدا شده،در نتیجه انرژی حرارتی آزاد می‌شود.

همچنین با شکافت هسته، حدود سه نوترون آزاد می‌شود که هر کدام می‌تواند هسته دیگری را بشکافند.

با ازدیاد نوترون، هسته‌های بیشتری شکافته شده، نوترون‌های بیشتری آزاد می‌شوند و در نتیجه، واکنش زنجیره‌ای آغاز می‌شود. هرچه‌تعداد هسته‌ای شکافته شده بیشتر باشد، به همان نسبت حرارت بیشتری آزاد می‌شود.

از حرارت تولید شده می‌توان برای تولید بخار و درنتیجه گردش توربین‌ها استفاده کرد.هنگام بهره برداری از یک نیروگاه اتمی، پسمان‌های پرتوزا به صورت گاز مایع و جامد به وجود می‌آیند.

 

 

دانلود از لینک پایین

جزوه انتقال حرارت هسته ای

 

 

pediha بازدید : 39 سه شنبه 21 دی 1400 زمان : 20:18 نظرات (0)

 نقش والدین و مدیران مدارس در کاهش مشکلات تربیتی دانش آموزان

[caption id="attachment_7354" align="aligncenter" width="589"]نقش والدین و مدیران مدارس در کاهش مشکلات تربیتی دانش آموزان                         نقش والدین و مدیران مدارس در کاهش مشکلات تربیتی دانش آموزان[/caption]

 

مقدمه :

پژوهش وكنجكاوي از تمايلات طبيعي بشر است وميل به شناخت وارضاء آن حس موجب دست يافتن به مجهولات زيادي شده است. لذا پيشرفتهاي چشمگيري دركليه زمينه هاي علمي فعلي حاصل اين حس سيري ناپذير كساني است كه زندگي خود را وقف جامعه بشري كرده ومي كند. توسعه وپيشرفت كشورهاي غربي حاصل ميزان اهميتي است كه اين كشورها به تحقيق وپژوهش قائل هستند. در اين ديار روح علمي همان شناختن ودر يافتن عميق روشها وشيوه هايي بوده است كه بشر براي پيش بردن علم بكار بسته است. اين امر نه تنها از ناداني وسرگردانيهاي آنها كاسته بلكه موجب شده است كه در برآورد حوادث دقيق تر و مسئدل‌تر ودر انجام امور مجهز تر ودر يافتن مواد جديد با كيفيت بهتر موفق‌تر باشند. واما نقص عمده در كشورهاي نو‌خاسته ، بي خبري از شيوه هاي شناختن ودانستن است. توجه سطحي به مسائل وبرداشت عاميانه از آنها بدون آشنايي به مباني علمي راههاي صحيح ، در اين كشورها موجب ضلالت وگمراهي شده است. واين كشورها را در دور وتسلسل ناداني گرفتار نموده است.

 

نقش والدین و مدیران مدارس در کاهش مشکلات تربیتی دانش آموزان

 

 

مشكلات عمده مدارس

تحقيق حاضر بدين علت صورت گرفته است تا يكي از مشكلات عمده مدارس را كه همچنان حل ناشده باقي مانده است بررسي نموده ودر صورت امكان روزنه اي را در راه گشايش آن پيدا نمايد. عنوان اين پژوهش عبارتست از : « بررسي نظر مديران مدارس شهر كرج «ناحيه 3» در مورد ميزان همكاري والدين با مدارس در حل مشكلات تربيتي يا اخلاقي دانش آموزان » . وهمانطور كه از عنوان اين تحقيق استنباط مي شود درصدد آنيم كه علاوه بر انجام يك تكليف دانشگاهي حداقل در دوران خدمت خود در نهاد مقدس آموزش وپرورش از نتايج آن در چگونگي راه حل مشكلات دانش‌آموزان سود جسته ودرنتيجه آنچنانكه شايسته فرزندان اين مرزوبوم باشد اداء وظيفه نمائيم زيرا جامعه كنوني ما بدليل خصومتهاي غربي ونادانيهاي عده زيادي از مسلمانان در خارج وداخل كشور ونيز مشكلات اقتصادي دچار مسائل ومشكلات زيادي از جنبه هاي تربيتي واخلاقي شده است. كه اگر بزدوي در اين مورد راه چاره اي را نجوئيم متحمل بهاي گزافي خواهيم شد.

 

 

نقش والدین و مدیران مدارس در کاهش مشکلات تربیتی دانش آموزان

 

 

وهمانطور كه مي دانيم مدرسه به عنوان سازماني كه مسئوليت تربيت فرزندان جامعه را بر عهده دارد بايد با روشنگري وروشن بيني علل وراههاي حل مشكلات را شناسايي وبا انها به نحو تخصصي برخورد نمايد. پس قبل از هر چيز عنايت كارگزاران ومسئولين آموزش وپرورش ونيز دولت جمهوري اسلامي ايران را در جهت تامين هزينه هاي اين تحقيقات طلب مي كند. زيرا مبارزه دشمن همانطور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند مبارزه فرهنگي است. اگر ما در جنگ تحميلي در مصرف سرمايه هاي كشور جهت حفظ كيان اسلام خود هيچ دريغي نداشتيم چرا امروز در شبيخون فرهنگي كه از جنگ رو در رو بسيار خطرناكتر است از خرج كمترين سرمايه ها مضيقه كنيم؟ چرا ادارات آموزش وپرورش ما هيچگونه تحقيقي را در راه شناسايي مشكلات دانش آموزان انجام نداده است؟ چرا مسئولين تعليم وتربيت هنوز نتوانسته‌اند همكاري جدي والدين را دررفع مشكلات تربيتي واخلاقي دانش آموزان ومدرسه جلب نمايند.

 

نتايج آني وكوتاه مدت سرمايه گذاريها

به نظر حقير بزرگترين مانع در اين راه اين است كه جامعه ما به نتايج آني وكوتاه مدت سرمايه گذاريها توجه دارد وهنوز پي به ارزش واهميت سرمايه گذاري در آموزش وپرورش كه ريشه اي و اساسي است نبوده است . چنانكه كمينيوس يكي از بزرگان تعليم و تربيت مورد سرمايه گذاري در آموزش و پرورش مي گويد : اگر قرار باشد يك سكه طلا براي شهر سازي ، تأسيسات نظامي، تهيه اسلحه ، مهمات وغيره خرج شود چرا نبايد صد سكه براي آموزش وپرورش اطفال هزينه گردد.

دراين پژوهش تاثير همكاري والدين ونيز تاثير كلاسهاي آموزش خانواده در ميزان همكاري آنان با مدارس موردنظر است و بررسي بيشتر در موردلزوم تشكيل كلاسهاي آموزش خانواده وآشنا نمودن والدين به شيوه هاي تربيت فرزندان ودر نتيجه ايجاد هماهنگي بيشتر بين دو نهاد خانواده ومدرسه مي باشد.

در تحقيقاتيكه به عناوين مختلف در رابطه با ايجاد اعتماد به نفس در كودكاني كه والدين آنان بيشتر با مؤسسات آموزش وپرورش در تماس بوده اند. وميزان موفقيت آنان حتي در كودكاني كه از نظر هوشي ضعيف بوده اند وتحقيقات بزرگاني چون فروبل واينكه كودك در يك محيط غني وسرشار مي تواند علايق خود را از طريق تجربه آموزي وفعاليت شخصي رشد دهد. مشوقي بود كه ما را به اين تحقيق وا داشت.

 

نقش والدین و مدیران مدارس در کاهش مشکلات تربیتی دانش آموزان

 

 

منبع : گوگلویکی پدیا | بیست میشم

 

سلام مجدد خدمت شما سروران | سایت بیست میشم همیشه در کنار شما بوده و هست و از شما تقاضامندیم در صورت داشتن سوال و راهنمایی با ما در ارتباط باشید. ( واتس آپ : 09111482708 )

 

 

 

 

دانلود کنید

 

pediha بازدید : 44 دوشنبه 20 دی 1400 زمان : 22:33 نظرات (0)

[caption id="attachment_7308" align="aligncenter" width="809"]انتشار اطلاعات در شبکه VANET                                                                       انتشار اطلاعات در شبکه VANET[/caption]

 

 

انتشار اطلاعات در شبکه VANET

 VANET(شبکه Ad-Hoc  خودرو)،از RSU(محدوده کنار جاده) و خودروهای انتشار دهنده پیام های ایمنی و غیر ایمنی تشکیل شده است. هدف VANETs قادر ساختن انتشار اطلاعات ترافیکی و شرایط جاده ای برای پیدا کردن خودرو های متحرک مستقل است. برای درخواست های VANETs، انتشار داده از یک خودروی  منبع اطلاعات به تعدادی خودرو مقصد در جاده از اهمیت فراوانی زیادی برخوردار است. از انتشار داده در VANETs برای بهبود کیفیت رانندگی در زمینه زمان، مسافت و ایمنی استفاده می شود.در این مقاله  راه حل تضمین شده انتشار داده در شبکه Ad-Hoc خودرو برای شبکه خودروی پراکنده و متراکم ارایه می دهیم.معماری برای انتشار داده ارایه می دهیم.

  انتشار اطلاعات در شبکه VANET

   به طور حتم روزانه در مکان های بسیار زیادی در شبکه های جاده حوادثی اتفاق می افتد، بسیاری از آنها موجب بروز تراکم می شوند و ایمنی را به مخاطره می اندازد. اگر خودروها می توانستند با اطلاعاتی از قبیل حوادث و شرایط ترافیکی اصلاح شوند، کیفیت رانندگی می توانست در زمینه های زمان، مسافت و ایمنی بهبود اساسی یابد. شبکه Ad-Hoc خودرو ((VANET به تازگی ظهور کرده ، به طوری که یک شبکه کارآمد، وسیله ای برای انتشار پیام های هشداردهنده در بین خودروها در شبکه ، در مورد عامل مسدود کننده جلوی جاده است. تنوع زیاد انتشار دهنده داده در شبکه خودرو می تواند برای اطلاع دادن به خودروها در مورد شرایط در حال تغییر ترافیکی جاده استفاده می شود به همین ترتیب می توانیم به سیستم حمل و نقل کار آمدی دست یابیم.

انتشار مطمئن در شبکه ad–hoc وسیله نقلیه، یک کلید موفقیت برای سرویس ها و در خواست های سیستم حمل و نقل هوشمند است.  تعداد زیادی پروتکل انتشار مطمئن پیشنهاد شده اند و آنها را در سناریوهای  واقعی ارزیابی می کنیم. در این مقاله ما در مورد پروتکل های انتشار مطمئن در VANET بحث می کنیم و سپس آنها را مورد ارزیابی قرار می دهیم. ابتدا ما مکانیسم های جداگانه پروتکل ها که شامل سه مد ل اصلی ارایه الگوریتم انتخاب گره ، محاسبه زمان انتظار و مکانیسم راهنمایی را بررسی می کنیم . این مدل ها اجزای کارکردی  پروتکل های انتشار مطمئن هستند. سپس  ما با شبیه سازی عملکرد پروتکل  را ارزیابی می کنیم . با نگاه واقع بینانه  در شبیه سازی ، متوجه می شویم که در سناریوهای شهری و بزرگراهی، انتشار متعدد پیام ها با هم  اتفاق می افتند.

 

 

  انتشار اطلاعات در شبکه VANET

 

ابتدا  ما سبک های مسیریابی مکانیسم انتشار داده را که قبلا ارایه شده را مورد ارزیابی قرار می دهیم (فقط جاده های مستقیم) و ادغام هر یک از آنها با بهترین عملکرد با سبک تقاطع مکانیسم انتشار داده مطمئن قوی در ارتباط  با هر یک ازمکانیسم ها برای انتشار داده که هر دو در جاده های مستقیم و در تقاطع  آنجام می دهند. تاثیر مکانیسم ارایه شده ما مطابق اجرای ارزیابی است.

DV-CAST پروتکل انتشاری، گسترش یافته است که فقط بر اطلاعات ساختار محلی برای مدیریت انتشار پیام در VANET تکیه دارد. نشان می دهیم که کارکرد پروتکل DV-CAST ارایه شده ، در زمینه های قابلیت اطمینان، کارآمدی و مقیاس در سطح عالی است. قالب استفاده شده برای پروتکل شبیه ساز، شبیه ساز NS-2 است.

 

 

  انتشار اطلاعات در شبکه VANET

 

 این شبکه مربوط به اتصال مولفه های یک کامپیوتر با استفاده از امواج رادیوی برد کوتاه است. تقریباً هر کامپیوتر دارای ابزارهای جانبی مانند مانیتور، صفحه کلید، چاپگر و کیس می باشد که ممکن است در اتصال از طریق کابل با شکل مواجه شوند، بنابراین کاربران جدید در اتصال آنها با مشکل مواجه می شوند. بعضی از شرکت ها با یک شبکه ی بی سیم کوچک به نام Bluetooth این مولفه ها را بدون سیم به هم متصل می کنند. دو تکنولوژی مورد استفاده برای این شبکه ها عبارتند از: IP(Infrared) و Bluetooth(IEEE802.15) می باشد که مجوز ارتباط در محیطی حدود 90 متر را می دهد.  البته در IC نیاز به ارتباط مستقیم بوده و محدودیت مسافت وجود دارد[8].

 

2-1 Wireless Local Area Network) WLANS)

 این نوع شبکه برای کاربران محلی از جمله محیط های دانشگاهی (Campus) یا آزمایشگاهها که نیاز به استفاده از اینترنت دارند، مفید می باشد.  در این حالت اگر تعداد کاربران محدود باشند و سیستم ها به اندازه کافی به هم نزدیک باشند می توان بدون استفاده ازAccess Point این ارتباط را برقرار نمود.  در این سیستم های کامپیوتر دارای یک مودم رادیویی و آنتن با کارت بی سیم می باشد که از طرف آن می توانند با کامپیوترهای دیگر ارتباط برقرار کند[8].

 

3-1 (Wireless WMANS) WMANS

توسط این تکنولوژی ارتباط بین چندین شبکه یا ساختمان در یک شهر برقرار می شود. برای راه اندازی backup آنها می توان از خطوط اجاره ای، فیبر نوری یا کابل های مسی نیز استفاده نمود.

4-1 Wireless WANS) WWANS)

برای شبکه هایی با فواصل زیاد مانند ارتباط بین شهرها با کشورها بکار می رود. این ارتباط از طریق آنتن های بی سیم یا ماهواره ها صورت می پذیرد. شبکه رادیویی که برای تلفن های سلوی بکار می رود، نمونه ای از سیستم های بی سیم می باشند. شبکه های بی سیم سلوی از جهاتی شبیه LANهای بی سیم هستند با این تفاوت که مسافت ها طولانی بوده و نرخ انتقال بیت ها کمتر است . چون شبکه مورد بررسی ما شبکه های Ad-hoc می باشند بنابراین WLANها را با جزئیات مورد بررسی قرار می دهیم[8].

 

 

  انتشار اطلاعات در شبکه VANET

 

 

 

لینک دانلود

 

 

منبع : دانشنامه بیست میشم

pediha بازدید : 138 یکشنبه 19 دی 1400 زمان : 19:42 نظرات (0)

 فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 5.87 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانش آموزان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

تعریف روانشناسی

دانلود 1 جزوه روانشناسی عمومی هیلگارد بیان میدارد روانشناسی علمی است که به بررسی علمی رفتار و فرآیندهای ذهنی می پردازد. منظور از «رفتار» در روانشناسی، آن دسته از فعالیت های جاندار است که بوسیله یک جاندار دیگر یا با دستگاه های آزمایشگاهی قابل مشاهده است. و منظور از «فرآیندهای ذهنی» یعنی آن دسته از فعالیت های جاندار که قابل مشاهده مستقیم نیست، ولی می توان آن را از روی آثارش در رفتار فرد استنباط کرد. نمونه هایی از رفتار عبارتند از:مطالعه کردن، صحبت کردن، ورزش کردن، خوابیدن، حرف زدن در خواب، آب دهان انداختن، گره کردن مشت ها و . . . نمونه هایی از فرآیندهای ذهنی عبارتند از:حل مسئله، سبک تفکر، تغییرات مربوط به حافظه و یادگیری، ادراک و . . .

اگر روانشناسی را (مطالعه ی علمی رفتار و فرایند های ذهنی) بدانیم، در این تعریف سه کلمه مهم هستند. علم، رفتار و فرایندهای ذهنی. پس به تعریف این سه کلمه می پردازیم:

دانلود 1 جزوه روانشناسی عمومی هیلگارد

1-علم در  آموزش روانشناسی

روانشناسی به عنوان یک علم برای مشاهده، توصیف، پیش بینی و تبیین رفتار از روش های نظام مندی استفاده می کندروانشناسان مطالعات خود را خیلی ذقیق و موشکافانه طراحی می کنند. در روانشناسی مطلوب این است نتایج حاصل، رفتار شمار زیادی از آدم ها را تو صیف کند.

2-رفتار در آموزش روانشناسی

رفتار هرکاری است که ما می توانیم انجام دهیم و بصوررت مستقیم قابل مشاهده است، مثل بوسیدن، گریه کردن نوزاد یا موتور سواری. البته طی سال های اخیر رفتار را جور دیگری تبیین می کنند و رفتار را نتیجه ی هر گونه پاسخ به محرک می دانند و این رفتار می تواند هم قابل مشاهده و هم غیر قابل مشاهده باشد.

دانلود 1 جزوه روانشناسی عمومی هیلگارد

اهداف روانشناسی

روانشناسی در زمینه های گوناگون، مانند چگونگی ادراک، پیش بینی رفتار دیگران، دگرگونی های رفتار، آشنایی با شیوه های حل مسئله، ترمیم آسیب های روانی و حل دشواری های زندگی، ما را یاری می دهد تا با رفع نیازها و کمبود ها، راه برای خوشبختی و شکوفایی انسان ها گشوده شود. به این ترتیب، هدف های مهم روانشناسی عبارت اند از:

توصیف و سنجش رفتارها، که درشرایط گوناگون جلوه گر می شوند.

توضیح علت های رفتار و نتیجه گیری منطقی از چگونگی آن، برای پی بردن به واقعیت ها

·         پیش بینی نتایج رفتارها بر اساس اطلاعات موجود از عملکردهای گذشته

·         مهار یا کنترل رفتارها، برای تسلط بر امور و دست یابی به موفقیت در کارها

·         حل دشواری های رفتاری در زندگی فردی و اجتماعی

رسیدن به این هدف ها، موضوع رشته های گوناگون علم روانشناسی است.

دانلود 1 جزوه روانشناسی عمومی هیلگارد

تاریخچه روانشناسی

گرچه یافته های روانشناسی با روش علمی، بیش از 130 سال سابقه ندارد، ولی توجه به موضوعات این رشته، از گذشته های بسیار دور مطرح بوده است.

انسان های ابتدایی با توجه به خواب و رویاها، تصور می کردند در درون آن ها موجودی نامرئی وجود دارد که هنگام خواب از بدن جدا می شود و کارهایی را انجام می دهد. به این دلیل آنان خود را متشکل از دو جز جاندار و بی جان می دانستند و عوامل طبیعی را نیز جاندار و بی جان می پنداشتند و بین عوامل طبیعی و موجود نامرئی درون خود، رابطه برقرار می کردند.

دانلود 1 جزوه روانشناسی عمومی هیلگارد

از نظر آنان، برخی عوامل طبیعی جاندار عبارت بوده اند از: رعد و برق، طوفان، سیل، زلزله، بیماری، طلوع و غروب، خسوف و کسوف، خورشید و ستارگان. انسان های ابتدایی این گونه عوامل طبیعی را در ایجاد تصورات خیر و شر(سعد و نحس)، یا شاد و ناشاد موثر می دانستند و از راه نذر و قربانی می خواستند این ارواح را، درباره موجود نامرئی درون خود تسکین دهند و نظر مساعد ارواح طیّبه یا خبیثه را جلب کنند.

این نوع تصورات که به «جان دار پنداری ابتدایی»معروف است، قبل از ظهور ادیان یکتا پرستی در برخی از جوامع وجود داشته و حتی موجبات پرستش خدایان گوناگون می شده است.

دانلود 1 جزوه روانشناسی عمومی هیلگارد

یونانیان باستان قبل از ظهور ادیان یکتا پرستی در برخی از جوامع وجود داشته و حتی موجبات پرستش خدایان گوناگون می شده است. یونانیان باستان، قبل از میلاد مسیح عقیده داشتند که روان یا دم زندگی همیشه زنده و پایدار است و این بدن است که نابود می شود. تن هم چون قفسی است که روان برای مدتی کوتاه در آن زندگی می کند.

شاخص ترین دانشمندان یونان باستان که درباره ی روانشناسی اظهار نظر کرده اند عبارت اند از:سقراط، بقراط، افلاطون و ارسطو، اینان در زمینه روان و نفس در زندگی آدمی مطالب گسترده ای بیان کرده اند.

ادیان گوناگون بر اساس ضوابط و اصول خود، افراد را به رفتارهای خاصی تشویق می کنند. اما با توجه به آن که در حال حاضر بالغ بر سه میلیارد نفر مسیحی و مسلمان در جهان وجود دارند، مطالب مختصری از شیوه های رفتاری این دو دین ارائه می شود.

دانلود 1 جزوه روانشناسی عمومی هیلگارد

 

 

 

 

[caption id="attachment_3570" align="aligncenter" width="845"]دانلود 1 جزوه روانشناسی عمومی هیلگارد                      دانلود 1 جزوه روانشناسی عمومی هیلگارد[/caption]

 

گرایش های دانش روانشناسی

روانشناسی با عمر تجربی و علمی محدود خود، در شناخت زمینه­های گوناگون رفتار و کردار فردی و گروهی دستاوردهای زیادی داشته است. این یافته ها، زیر عنوان رشته های گوناگون روانشناسی مورد توجه و بهره گیری مربیان، درمانگران و قشرهای گوناگون مردم قرار دارند. در این جا از میان رشته های گوناگون روانشناسی، به معرفی چند رشته ی رایج آن اشاره می شود:

1.  روانشناسی کودک

این شاخه از روانشناسی، رفتار کودک را از مرحله ی جنینی تا آغاز دوره ی بلوغ و نوجوانی بررسی می کند و به رشد و تحول بدنی، عاطفی، اجتماعی، اخلاقی و عقلی کودکان می پردازد.

2.  روان شناسی کودکان استثنایی

روانشناسی کودکان استثنایی به مطالعه ویژگی های جسمی، روانی، حسی، حرکتی، شناختی و اجتماعی کودکان عقب مانده ذهنی، نابینا و نیمه نابینا، ناشنوا و نیمه ناشنوا، ناسازگار، مصروع، کودکان معلول جسمی- حرکتی، دانش آموزان مبتلا به اختلال خاص در یادگیری و کودکان و نوجوانان تیز هوش و خلاق می پردازد. این شاخه روان شناسی همچنین در زمینه علل مختلف معلولیت، راه های پیشگیری از معلولیت و اصلاح و ترمیم نارسایی ها و اختلالات رفتاری مباحثی را مطرح می کند.

دانلود 1 جزوه روانشناسی عمومی هیلگارد

3.  روانشناسی نوجوانی

این رشته به رشد بدنی و ساختمان روانی افرادی می پردازد که در دوره ی نوجوانی(13-18سالگی) به سر می برند. این رشته از روانشناسی نیز رشد بدنی، روانی، اجتماعی، عاطفی و اخلاقی نوجوانان را بررسی می کند. به ناتوانی ها و کاستی های تجربی و توانمندی های بدنی و روانی آنان توجه می کند و راه اصلاح و درمان آن ها را مطرح می نماید.

4.  روانشناسی اجتماعی

این رشته، درباره ی ویژگی های روانی گروه ها و سازمان های اجتماعی از جنبه های گوناگون، بحث می کند و اثر متقابل فرد بر جامعه و یا جامعه بر فرد را بررسی می نماید و چگونگی پیدایش دسته های اجتماعی را، که محصول رفتار جامعه ی بشری است، مطالعه می کند.

5.  روانشناسی پرورشی

این رشته، کوشش می کند اصول و قوانین روانشناسی را در آموزش و پرورش به کار برد. در این رشته، به هدف های تربیتی از دیدگاه های گوناگون، علل تفاوت ها و نقش عوامل ارثی و محیطی در تربیت افراد و چگونگی یادگیری، اندیشیدن و سنجش آن ها توجه می شود .روانشناسی پرورشی، از نظر ایجاد انضباط و عادت های پسندیده در کودکان و نوجوانان برای مربیان و والدین بسیار کارساز است.

 

 

 

دانلود فایل 

 

pediha بازدید : 55 شنبه 18 دی 1400 زمان : 22:21 نظرات (0)

نویسنده : نارن دارسینگ

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم4.1 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

دانلود کتاب روانشناسی صنعتی | 20 میشم

روانشناسی صنعتی و سازمانی چیست؟

دانلود کتاب روانشناسی صنعتی | 20 میشم  بیان میدارد روانشناسی صنعتی و سازمانی (Industrial-organizational psychology) را در ایران با نام روانشناسی صنعتی می‌شناسند.

روانشناسی صنعتی شاخه‌ای از علم روانشناسی است که نظریه‌ها و اصول روانشناسی را در سازمان‌ها پیاده می‌کند.

این شاخه از دانش، بر افزایش باروری در محیط کار و مواردی همچون شرایط مناسب فیزیکی و ذهنی کارمندان تمرکز دارد.

مطالعه رویکردها و رفتار کارکنان، ارزیابی شرکت‌ها و برگزاری دور‌ه‌های رهبری سازمان از جمله وظایف روانشناسان سازمانی است.

در این مقاله می‌خواهیم نگاهی جامع به این شاخه مهم روانشناسی داشته باشیم.

روانشناسی صنعتی و سازمانی را از دو جهت می‌توان بررسی کرد. نخست جنبه‌ی صنعتی آن است که شامل بررسی بهترین شیوه‌ی هماهنگ شدن افراد با شغل‌های مختلف است.

گاهی اوقات این بخش از روانشناسی صنعتی، روانشناسی کارکنان نیز نامیده می‌شود.

دانلود کتاب روانشناسی صنعتی | 20 میشم

کسانی که در این حوزه کار می‌کنند، شخصیت کارمندان را بررسی می‌کنند و سپس آن‌ها را با کاری که قرار است انجام دهند هماهنگ می‌کنند.

کارهای دیگری که در این بخش از روانشناسی صنعتی قرار می‌گیرند شامل آموزش کارمندان، تدوین استانداردهای شغلی و انداز‌ه‌گیری عملکرد شغلی کارمندان است.

جنبه‌ی دیگر روانشناسی صنعتی، بخش سازمانی آن است. این بخش بیشتر بر بررسی تأثیر سازمان بر رفتار افراد تمرکز دارد.

ساختار سازمانی، هنجارهای اجتماعی، شیوه‌های مدیریتی و انتظارات شغلی عواملی هستند که می‌توانند رفتار افراد در سازمان را تحت تاثیر قرار دهند.

یک روانشناس صنعتی امیدوار است با فهم چنین عواملی، عملکرد و سلامت افراد را بهبود بخشد و هم‌زمان سودآوری سازمان را نیز افزایش دهد.

دانلود کتاب روانشناسی صنعتی | 20 میشم

وجه تمایز روانشناسی صنعتی

دانلود کتاب روانشناسی صنعتی | 20 میشم  اشاره میکند رشته روانشناسی صنعتی رشته‌ای کاربردی است اما بخش مهمی از آن تحقیقات نظری است.

با توجه به اینکه روانشناسی صنعتی ریشه در روانشناسی تجربی دارد، برخی از زیرشاخه‌های این رشته شامل برهم‌کنش انسان و کامپیوتر، روانشناسی فردی و عوامل انسانی است.

دانلود کتاب روانشناسی صنعتی | 20 میشم

حوزه‌های اصلی روانشناسی صنعتی و سازمانی

روانشناسی صنعتی اصول و دانش روانشناسی را در محیط کار اعمال می‌کند. این کار دقیقا به چه معنا است؟

روانشناسان صنعتی چه کاری انجام می‌دهند؟ در اینجا به سرفصل‌های اصلی‌ای که یک روانشناس صنعتی ممکن است در کارش دنبال کند، نگاهی کوتاه می‌اندازیم.

دانلود کتاب روانشناسی صنعتی | 20 میشم

انتخاب و استخدام کارمندان

دانلود کتاب روانشناسی صنعتی | 20 میشم  نشان داده است که استخدام افراد مناسب برای کار، در موفقیت یک شرکت نقش بسیار مهمی بازی می‌کند و روانشناسان صنعتی در کنار کارمندان نیروی انسانی به انتخاب بهترین افراد در هر شغل کمک می‌کنند.

این فرآیند می‌تواند با تعریف هر شغل و مشخص کردن معیارهایی برای استخدام، ساختن تبلیغات برای اعلام عمومیِ موقعیت‌های شغلی به داوطلبان و سرانجام انتخاب افراد از میان داوطلبان، انجام شود.

طراحی کردن آزمون‌های استخدامی، کار دیگری است که روانشناسان صنعتی ممکن است در آن درگیر شوند.

دانلود کتاب روانشناسی صنعتی | 20 میشم

آموزش و توسعه‌ی شغلی

علاوه بر این روانشناسان صنعتی با استفاده از روانشناسی به آموزش کارمندان کمک می‌کنند. همچنین وظایف آنها می‌تواند شامل ارزیابی اینکه برای هر کار چه توانای‌هایی لازم است و همچنین آموزش فنونی به مدیران برای انگیزه دادن و کار کردن بهتر با کارمندان‌شان باشد.

از سوی دیگر ممکن است این وظیفه هم بر عهده‌ی یک روانشناس صنعتی گذاشته شود که برنامه‌ای برای بهبود مهارت‌های ارتباطی مدیران شرکت طراحی کند،‌ یک شیوه‌ی مدیریت قوی طرح‌ریزی کند و توانایی‌های حل مسئله مدیران را بهبود ببخشد.

دانلود کتاب روانشناسی صنعتی | 20 میشم

بیشینه کردن رفاه و کیفیت زندگی

همچنین در دانلود کتاب روانشناسی صنعتی | 20 میشم  میخوانیم کار روانشناسان صنعتی این است که به حفظ سلامت ذهنی و روانی محیط کار کمک کنند.

این فرآیند معمولا با تعریف نقش شغل‌ها شروع می‌شود و روانشناس صنعتی ممکن است موظف باشد شغل‌هایی طراحی کند که باارزش باشند.

ساخت یک محیط کاری سالم، ایجاد یک نظام پاداش‌دهی منصفانه و ایجاد این اطمینان که کارمندان از حقوق خود برخوردار می‌شوند، از دیگر وظایفی است که در این حوزه تعریف می‌شود.

امروزه با توجه به اینکه صاحبان کسب‌وکار دریافته‌اند که کارمندان سالم کارایی بهتری دارند، تقاضا برای روانشناسان صنعتی افزیش پیدا کرده است.

دانلود کتاب روانشناسی صنعتی | 20 میشم

ارگونومی

هنگامی که درباره‌ی روانشناسی صنعتی صحبت می‌کنیم یکی از موضوعاتی که به ذهن خطور می‌کند، حوزه‌ای است با نام ارگونومی یا فرآیند طراحی ابزار و رویه‌های کاری به طوری که هر چه بهتر با توانایی‌ها و محدویدت‌های انسان هماهنگ باشد.

از متخصصان این حوزه انتظار می‌رود محیط و ابزار مورد نیاز برای کار را طوری طراحی کنند که ایمن و دارای بیشترین بهره‌وری باشند.

برای مثال یک روانشناس صنعتی ممکن است در طراحی یک وسیله‌ی کامپیوتری یا یک خط مونتاژ کمک کند و آن را متناسب با توانایی‌های فیزیکی کارگران بسازد.

دانلود کتاب روانشناسی صنعتی | 20 میشم

توسعه‌ی سازمانی

ساختار سلسله مراتبی یک سازمان تجاری می‌تواند بهره‌وری و سودآوری آن را تحت تأثیر قرار دهد.

روانشناسان صنعتی میزان ساختاریافتگی سازمان‌ها را می‌سنجند تا ضعف‌های آنها مشخص شود و تغییراتی برای بهبود آن ایجاد کنند که کارایی را به بیشترین حد ممکن برساند، کارمندان را راضی کند و هزینه‌ها را کاهش دهد.

دانلود کتاب روانشناسی صنعتی | 20 میشم

کارایی مدیریت و بهبود

صاحبان کسب‌وکار معمولا به دنبال این هستند که به کارمندان‌شان کمک کنند بهترین کارایی را داشته و روانشناسان صنعتی معمولا به دنبال راه‌هایی هستند که به افراد در محیط کار کمک کنند کارها را با اثربخشی و کارایی بیشتری انجام دهند.

این معمولا با ارزایابی کارایی کارمندان و بازخورد دادن به مدیران انجام می‌‌شود تا مشخص شود مدیران چطور کارشان را انجام می‌دهند و چگونه با کارمندان در ارتباط هستند.

دانلود فایل

pediha بازدید : 44 شنبه 18 دی 1400 زمان : 22:11 نظرات (0)

 کتاب و جزوه 20 صفحه ای آشنایی با فناوری RFID سال 1401

 

[caption id="attachment_7236" align="aligncenter" width="898"]کتاب و جزوه 20 صفحه ای آشنایی با فناوری RFID سال 1401 کتاب و جزوه 20 صفحه ای آشنایی با فناوری RFID سال 1401[/caption]

 

RFID چيست ؟



امروزه ضرورت شناسايی خودکار عناصر و جمع آوری داده مرتبط به آنان بدون نياز به دخالت انسان جهت ورود اطلاعات در بسياری از عرصه های صنعتی ، علمی ، خدماتی و اجتماعی احساس می شود . در پاسخ به اين نياز تاکنون فناوری های متعددی طراحی و پياده سازی شده است .
به مجموعه ای از  فناوری ها که از آنان برای شناسايی اشياء ، انسان و حیوانات توسط ماشين استفاده می گردد ، شناسايی خودکار و يا به اختصار Auto ID  گفته می شود .  هدف اکثر سيستم های شناسايی خودکار ، افزایش کارآيی ، کاهش خطاء ورود اطلاعات  و آزاد سازی زمان کارکنان برای انجام کارهای مهمتر نظیر سرویس دهی بهتر به مشتریان است .
تاکنون فناوری های مختلفی به منظور شناسايی خودکار طراحی و پياده سازی شده است  .  کدهای ميله ای ، کارت های هوشمند ، تشخیص صدا ، برخی فناوری های بيومتريک ، OCR ( برگرفته شده از optical character recognition  ) و RFID ( برگرفته شده از radio frequency identification  ) نمونه هايی در اين زمينه می باشند .
در ادامه با فناوری RFID بيشتر آشنا خواهیم شد .

با سلام خدمت شما دانشجویان عزیز در این قسمت قصد داریم تا کتاب آشنایی با فناوری rfid رو برای دانلود شما قرار بدیم . کتاب آشنایی با مفاهیم RFID در 27 صفحه گردآوری شده است و در طول این کتاب به مفاهیمی همچون آشنایی اولیه با RFID ، مزایای بکارگیری RFID ، کاربردهای RFID،کاربردهای امنیتی ، کنترل ورود و خروج وسایط نقلیه و .. می پردازد. گردآورنده این کتاب شاهین پناهی میباشد.

 

 

نویسنده : شاهین پناهی

زبان : فارسی

ناشر : اتشارات دانشگاه جامع علمی کاربردی شعبه 2

تاریخ انتشار : 1394

تعداد صفحات : 27

 

کتاب و جزوه 20 صفحه ای آشنایی با فناوری RFID سال 1401

 

منبع : گوگلویکی پدیا | بیست میشم

 

 

 

لینک دانلود 

 

pediha بازدید : 131 جمعه 17 دی 1400 زمان : 22:03 نظرات (0)

 

 

[caption id="attachment_7188" align="aligncenter" width="791"]پایان نامه ایجاد تغییرات در AHP با سلسله مراتب غیر خطی                                                  پایان نامه ایجاد تغییرات در AHP با سلسله مراتب غیر خطی[/caption]

پایان نامه ایجاد تغییرات در AHP با سلسله مراتب غیر خطی

چكيده

 

از آنجا كه اتخاذ تصميم صحيح و به موقع  مي تواند تاثير به سزايي در زندگي شخصي و اجتماعي انسانها داشته باشد ضرورت وجود يك تكنيك قوي كه بتواند انسان را در اين زمينه ياري كند كاملا محسوس مي باشد. يكي از كار آمد ترين اين تكنيك ها فرايند تحليل سلسله مراتبي (Analytical hierarchy process ) است كه براي اولين بار توسط توماس ال ساعتي در دهه ي 1970 مطرح شد. اين تكنيك بر اساس مقايسه هاي زوجي بنا نهاده شده و امكان بررسي سناريو هاي مختلف را به مديران مي دهد.

اين فرايند با توجه به ماهيت ساده و در عين حال جامعي كه دارد مورد استقبال مديران و كاربران مختلف قرار گرفته است، لذا در اين پايان نامه سعي شده است تا با نگرشي متفاوت در مقايسه ي دو به دوي معيار ها و زير معيار ها در اين فرايند نتايج حاصل از اين روش به واقعيت موجود نزديك تر شود. بر همين اساس با توجه به اينكه هر معيار يا زير معياري در اين فرايند در سطوح مختلف داراي مطلوبيت متفاوتي مي باشد پس بهتر است با توجه به مطلوبيت معيار ها در هر سطح آنها را دو به دو با هم مقايسه كرد.

جهت آزمايش نتايج حاصل از اين كار پژوهشي تكنيك حاصله به صورت حل يك مسئله پياده گرديده كه در اين پايان نامه موجود مي باشد.

 

 

[caption id="attachment_7186" align="aligncenter" width="785"]پایان نامه ایجاد تغییرات در AHP با سلسله مراتب غیر خطی                                                       پایان نامه ایجاد تغییرات در AHP با سلسله مراتب غیر خطی[/caption]

 

پایان نامه ایجاد تغییرات در AHP با سلسله مراتب غیر خطی

مقدمه :

 

دنياي اطراف ما مملو از مسائل چند معياره است و انسانها هميشه مجبور به تصميم گيري در اين زمينه ها هستند. بطور مثال هنگام انتخاب شغل معيار هاي مختلفي مانند در امد، موقعيت اجتماعي، خلاقيت و ابتكار و... مطرح مي باشند كه فرد تصميم گيرنده گزينه هاي مختلف را بايد بر طبق اين معيار ها بسنجد. در تصميم گيري هاي كلان مانند تنظيم بودجه ي سالانه ي كشور نيز متخصصين اهداف مختلفي مانند امنيت، اموزش توسعه ي صنعتي و... را تعقيب نموده و مايلند كه اين اهداف را بهينه نمايند.

در زندگي روز مره مثالهاي فراواني از تصميم گيري با معيار هاي چند گانه وجود دارد. در بعضي موارد نتيجه تصميم گيري به حدي مهم است كه بروز خطا ممكن است ضرر هاي جبران ناپذيري را بر ما تحميل كند از اين رو لازم است كه تكنيك يا تكنيك هاي مناسبي براي انتخاب بهينه و تصميم گيري صحيح طراحي شود تا تصميم گيرنده بتواند به بهترين انتخاب ممكن نزديك تر شود.

روش AHP كه بر اساس تحليل مغز انسان براي مسائل پيچيده و فازي مي باشد توسط محققي بنام«توماس ال ساعتي » در دهه ي 1970 پيشنهاد گرديده است.

 

 

مطلب پیشنهادی ما :

 

دانلود کتاب فیزیک هالیدی ویرایش 11 - جلد اول فارسی

 

 

 

 

فرايند تحليل سلسله مراتبي يكي از جامع ترين سيستم هاي طراحي شده براي تصميم گيري با معيار هاي چند گانه است زيرا اين تكنيك امكان فرموله كردن مسئله را به صورت سلسله مراتبي فراهم مي كند و همچنين امكان در نظر گرفتن معيار هاي مختلف كمي و كيفي را در مسئله دارد اين فرايند گزينه هاي مختلف را در تصميم گيري دخالت داده و امكان تحليل حساسيت روي معيار ها و زير معيار ها را دارد، علاوه بر اين بر مبناي مقايسه ي زوجي بنا نهاده شده كه قضاوت و محاسبات را تسهيل مي نمايد، همچنين ميزان سازگاري و نا سازگاري تصميم را نشان مي دهد كه از مزاياي ممتاز اين تكنيك در تصميم گيري چند معياره مي باشد.

نوع مقايسه زوجي ما بين معيارها و زير معيارها به صورت خطي بوده و به عنوان مثال اگر ترجيح عنصر A بر عنصرB  همواره برابر n باشد ترجيح عنصر B بر عنصر A همواره برابر 1/n خواهد بود در حاليكه در سطوح مختلف از عنصر A  مطلوبيت عنصر B  دستخوش تغيير است و در اين تحقيق سعي شده كه بر اساس تئوري مطلوبيت كه يكي از پر كاربرد ترين تئوري ها در علم اقتصاد خرد ميباشد مقايسه اي دقيق تر ما بين معيار ها و زير معيار ها انجام پذيرد و وزن نسبي هر يك از معيارها با استفاده از تابع مطلوبيت بين هر دو معيار بدست مي آيد.     

پایان نامه ایجاد تغییرات در AHP با سلسله مراتب غیر خطی

 

 

 

منبع : گوگلویکی پدیا | بیست میشم

 

سلام مجدد خدمت شما سروران | سایت بیست میشم همیشه در کنار شما بوده و هست و از شما تقاضامندیم در صورت داشتن سوال و راهنمایی با ما در ارتباط باشید. ( واتس آپ : 09111482708 )

 

 

 

لینک دانلود

 

 

 

 

pediha بازدید : 37 جمعه 17 دی 1400 زمان : 11:57 نظرات (0)

 

[caption id="attachment_7139" align="aligncenter" width="782"]دانلود کتاب فیزیک هالیدی ویرایش 11 - جلد اول فارسی                                               دانلود کتاب فیزیک هالیدی ویرایش 11 - جلد اول فارسی[/caption]

دانلود کتاب فیزیک هالیدی ویرایش 11 - جلد اول فارسی

 

خرید کتاب فیزیک هالیدی ویرایش 11

 

 

 جلد اول+ لینک دانلود رایگان فیلم آموزشی فیزیک هالیدی

 

کتاب فیزیک هالیدی ویرایش 11 توسط دکتر جرل واکر در 1452 صفحه تالیف شده است. کتاب فیزیک هالیدی ویرایش یازدهم در سال 2018 به زبان انگلیسی چاپ شده و جدیدترین کتاب از سری کتابهای مبانی فیزیک هالیدی و رزنیک می باشد. برای دانلود کتاب فیزیک هالیدی ویرایش 11  به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

 

فیزیک هالیدی جلد دوم ویرایش 11

                                       دانلود کتاب فیزیک هالیدی ویرایش 11

 

این کتاب از جمله کتاب های مرجع دروس فیزیک عمومی دانشگاهی است که در اغلب دانشگاه های کشور به عنوان تنها منبع دروس فیزیک شناخته و تدریس می شود. مبانی فیزیک مشهور به فیزیک هالیدی، نام کتابی است که با موضوع فیزیک توسط دیوید هالیدی، رابرت رزنیک و جرل واکر نوشته شده است.

این کتاب نخستین بار در سال ۱۹۶۰ با نام فیزیک نوشته هالیدی و رزنیک انتشار یافته‌ بود. این کتاب به زبان فارسی نیز ترجمه شده‌ است و در بیشتر دانشگاه‌های ایران به عنوان کتاب مرجع به کار می‌رود. جامعه فیزیک آمریکا این کتاب را در گردهمایی صد سالگی خود برترین اثر آموزشی فیزیک قرن بیستم نام نهاد.

 

 جلد اول + لینک دانلود رایگان فیلم آموزشی فیزیک هالیدی

 

کتاب فیزیک هالیدی جلد دوم که معمولاً به عنوان مبانی فیزیک هالیدی جلد ۲ نیز شناخته می شود، عنوان کتابی در زمینه فیزیک از دیوید هالیدی، روبرت رازنیک و گرال واکر است. کتاب فیزیک هالیدی جلد دوم برای اولین بار در سال ۱۹۶۰ با عنوان فیزیک توسط هالیدی و رسنیک منتشر شد. در دو چاپ آخر این کتاب از یک پژوهشگر ایرانی به نام محمدرضا خوش بین نام برده و تشکر شد و وی ترجمه دهمین چاپ این کتاب را منتشر کرد. کتاب مبانی فیزیک در اکثر دانشگاه های ایران به عنوان کتاب مرجع مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

[caption id="attachment_6847" align="aligncenter" width="545"]دانلود کتاب فیزیک هالیدی ویرایش 11 دانلود کتاب فیزیک هالیدی ویرایش 11[/caption]

 

خرید کتاب فیزیک هالیدی ویرایش 11

 

 

سرفصل های کتاب مبانی فیزیک پایه هالیدی به شرح زیر است:

  • فصل ۱: اندازه گیری
  • فصل ۲: حرکت در یک بعد
  • فصل ۳: بردارها
  • فصل ۴: حرکت در دو و سه بعد
  • فصل ۵: نیرو و حرکت (بخش اول)
  • فصل ۶: نیرو و حرکت (بخش دوم)
  • فصل ۷: کار و انرژی جنبشی
  • فصل ۸: انرژی پتانسیل و و پایستگی انرژی
  • فصل ۹: مرکز جرم و ممان خطی
  • فصل ۱۰: دَوَران
  • فصل ۱۱: چرخش، گشتاور و ممان زاویه ای
  • فصل ۱۲: تعادل و ارتجاع
  • فصل ۱۳: گرانش
  • فصل ۱۴: سیالات
  • فصل ۱۵: نوسان
  • فصل ۱۶: موج (بخش اول)
  • فصل ۱۷: موج (بخش دوم)
  • فصل ۱۸: دما، حرارت و قانون اول ترمودینامیک
  • فصل ۱۹: انرژی جنبشی گازها
  • فصل ۲۰: آنتروپی و قانون دوم گازها
  • فصل ۲۱: قانون کلمبی
  • فصل ۲۲: میدان های الکتریکی
  • فصل ۲۳: قانون گاوس
  • فصل ۲۴: پتانسیل الکتریکی
  • فصل ۲۵: ظرفیت
  • فصل ۲۶: جریان و رسانایی
  • فصل ۲۷: جریان و مدارهای الکنریکی
  • فصل ۲۸: میدان های مغناطیسی
  • فصل ۲۹: ایجاد میدان های مغناطیسی توسط جریان
  • فصل ۳۰: القای مغناطیسی
  • فصل ۳۱: جریان متناوب و نوسانات الکترومغناطیسی
  • فصل ۳۲: معادلات ماکسول
  • فصل ۳۳: موج های الکترومغناطیسی
  • فصل ۳۴: تصاویر حقیقی و مجازی
  • فصل ۳۵: تداخل
  • فصل ۳۶: پراش
  • فصل ۳۷: نظریه نسبیت
  • فصل ۳۸: فوتون ها و امواج ماده (بخش اول)
  • فصل ۳۹: امواج ماده (بخش دوم)
  • فصل ۴۰: خواص اتم ها
  • فصل ۴۱: انتقال جریان الکتریکی در مواد جامد
  • فصل ۴۲: فیزیک هسته ای
  • فصل ۴۳: انرژی هسته ای
  • فصل ۴۴: کوارک ها، لپتون ها و نظریه بیگ بنگ

 

دانلود کتاب فیزیک هالیدی ویرایش 11

 

خرید کتاب فیزیک هالیدی ویرایش 11

 

جلد اول + لینک دانلود رایگان فیلم آموزشی فیزیک هالیدی

 

دانلود کتاب فیزیک هالیدی ویرایش 11

 

 

فیزیک هالیدی جلد اول ویرایش 11

 

 

منبع : گوگلویکی پدیا | بیست میشم

 

 

 

سلام مجدد خدمت شما سروران | سایت بیست میشم همیشه در کنار شما بوده و هست و از شما تقاضامندیم در صورت داشتن سوال و راهنمایی با ما در ارتباط باشید. ( واتس آپ : 09111482708 )

 

خرید کتاب فیزیک هالیدی ویرایش 11

                                                                                   

 

فیزیک هالیدی جلد اول ویرایش 11

دانلود کتاب فیزیک هالیدی ویرایش 11 - جلد اول فارسی

 

 

 

 

 

لینک دانلود

 

 

 

pediha بازدید : 32 جمعه 17 دی 1400 زمان : 8:53 نظرات (0)

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 158
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 180
  • بازدید ماه : 488
  • بازدید سال : 6,054
  • بازدید کلی : 31,894