loading...

پورتال جامع علمی و خبری

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 4.29 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

دانلود جزوه الکترونیک | 20 میشم

درس الکترونیک کنکور

دانلود جزوه الکترونیک | 20 میشم بیان میکند درس الکترونیک از درس های بسیار روتین در کنکور کارشناسی ارشد برق است که کسب درصد بالا در این درس واقعاٌ در دسترس می باشد و با تلاشی معقول می توان درصد خوبی را از این درس انتظار داشت. در این پست قصد داریم همه آن چه را که برای کسب مدال طلا در این درس لازم است بدانید به شما انتقال دهیم. پس با ما همراه باشید….

لینک دانلود : جزوه الکترونیک

pediha بازدید : 43 پنجشنبه 21 بهمن 1400 زمان : 19:56 نظرات (0)

 آموزش ETABS

نرم افزار Etabs یکی از نرم افزارهای مهم و پرکاربرد رشته ساختمان است. این نرم افزار برای سازه های قابی شکل توسعه یافته. و از امکانات زیادی برای مدلسازی و بارگذاری ساختمان های یک طبقه تا برج های بلند مرتبه قابل استفاده است.
بارگذاری ثقلی ، دینامیک ، باد و زلزله ؛ اختصاص انواع مصالح ، انتخاب آیین نامه های مختلف روز دنیا و نمایش تمامی نیروها از جمله امکانات نرم افزار etabs می باشد.
تقریبا تمامی ساختمان های مهندسی ساز کشور با استفاده از نرم افزار etabs مدلسازی و طراحی شده است.

 

قابلیت های کلیدی نرم افزار ETABS

نرم افزار ETABS یک نرم افزار مخصوص جهت تحلیل و طراحی سازه های ساختمانی می باشد. قابلیت این نرم افزار جهت تحلیل و طراحی این نوع سازه ها جهت گیری شده است. تمام المان های یک ساختمان برای برنامه شناخته شده هستند. پردازنده های طراحی برنامه بسیار کامل می باشد و تمام المان های ساختمان را می توان در این نرم افزار طراحی کرد.

این برنامه برای سیستم های ساختمانی تهیه شده است. ایده برنامه های ساختمانی 35 سال پیش مطرح شده است(1963کلاوف R.W). در هر حال نیاز به برنامه های مخصوص مانند ETABS هنگامی آشکار تر شد که مهندسان سازه تحلیل های غیر خطی استاتیکی و دینامیکی را به صورت عملی مورد استفاده قرار دادند و با پیدایش کامپیوتر های امروزی با قدرت و توان بالا این کامپیوترها برای ایجاد مدل های بزرگتر و پیچیده تر به وسیله مهندسان سازه مورد استفاده قرار گرفتند.

برنامه ETABS در طراحی قاب های فولادی و بتنی تمام ضوابط لرزه ای طراحی ساختمان ها را در نظر می گیرد. در این برنامه می توان قاب های بتنی را بر اساس ضوابط شکل پذیری عادی و متوسط و ویژه طراحی کرد. همچنین در ساختمان های فولادی می توان ضوابط ویژه قاب های خمشی عادی و ویژه و سیستم های مهاربندی همگرا و واگرا را در طراحی لحاظ کرد. علاوه بر قابلیت های تحلیل و طراحی فوق العاده ای که دارد، برنامه ETABS ارتباط دو طرفه کاملی با نرم افزارهای دیگر دارا می باشد. برنامه ETABS به طور خودکار فایل ورودی SAFE را ایجاد می کند. همچنین برنامه ETABS قابلیت ایجاد فایل ورودی SAP2000 را دارد. در ویرایش جدید ETABS امکان فراخوانی هندسه و خطوط شبکه از نرم افزار اتوکد وجود دارد. امکان فرستادن هندسه و مشخصات دیگر به نرم افزار اتوکد نیز وجود دارد.

قابلیت های تحلیلی:

  • شناخت المان های ساختمان و طبقات
  • محاسبه خودکار جرم و مرکز جرم
  • انتقال بار های ثقلی از کف ها به تیرها
  • تولید و توزیع بارهای جانبی بین تراز طبقات
  • مدل سازی المان های پوسته ای و رامپ ها

قابلیت های طراحی:

  • طراحی قاب های فولادی
  • طراحی قاب های بتنی
  • طراحی دیوارهای برشی
  • طراحی تیرهای مرکب

 

آموزش طراحی سازه ساختمان

 

جلسه اول: معرفی استاندارد آموزشی و مبانی اولیه طراحی سازه ساختمان

در این جلسه استاندارد آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای معرفی شده و مبانی اولیه طراحی سازه ساختمان ارائه خواهد شد.

 

 

 

 

 

جلسه دوم:معرفی پروژه بتنی و تعریف آکس بندی

در این جلسه پروژه بتنی معرفی شده و فضای نرم افزار بصورت کلی شرح داده شده است و در آخرین بخش آکس بندی پروژه در محیط ایتبس تعریف شده است.

لطفا آکس بندی پروژه  را انجام دهید و عکسی از کارتون رو در گروه واتساپی بارگذاری کنید.

 

دوره آموزش نرم افزار ETABS | قسمت 30

            دوره آموزش نرم افزار ETABS | قسمت 30

 

دوره آموزش نرم افزار ETABS | قسمت 30

 

جلسه سوم: تعریف خصوصیات مصالح و مقاطع

در این جلسه خصوصیات تحلیلی و طراحی بتن و میلگرد تعریف می شود و در نهایت مقاطع تیر و ستون ساخته خواهد شد.

 

جلسه چهارم: تعریف مقاطع سقف ها و انواع بارها

در این جلسه مقاطع سقف ها تعریف خواهد شد و انواع الگوهای بار معرفی خواهد شد.

 

 

دوره آموزش نرم افزار ETABS

pediha بازدید : 159 چهارشنبه 20 بهمن 1400 زمان : 22:32 نظرات (0)

 [caption id="attachment_8226" align="aligncenter" width="222"]دانلود Pdf کتاب اخلاق پزشکی | 1400 دانلود Pdf کتاب اخلاق پزشکی | 1400[/caption]

 

 

دانلود Pdf کتاب اخلاق پزشکی | 1400

گنجینه سؤالات پیشکارورزی و دستیاری پروگنوز 1396 تا 1400 را از سایت بیست میشم تهیه فرمایید.

 

معرفی کتاب اخلاق پزشکی

کتاب اخلاق پزشکی نوشته میلاد به‌نژاد گنجینه سؤالات پیش کارورزی و دستیاری پروگنوز 1396 تا 1400 است که انتشارات طباهنگ برای دانشجویان پزشکی منتشر کرده است.

درباره کتاب اخلاق پزشکی

کتاب اخلاق پزشکی را نشر طباهنگ منتشر کرده است. موسسه آموزشی طبآهنگ که همان موسسه دکتر مشاور سابق است از مرداد ماه سال ۱۳۹۸ فعالیت‌های خود را در زمینه مشاوره‌های تخصصی از علوم پایه تا آزمون تخصص سازمان سنجش پزشکی رسما آغاز کرد.

به مرور فعالیت‌های جانبی از جمله تالیف کتاب و پروژه‌های نوین آموزشی به مجموعه اضافه شد. مجموعه کتب موسسه طباهنگ با برند پروگنوز (prognosis) در مقاطع علوم پایه و دستیاری در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی منتشر شده است و با بیان شیوا و سبک نموداری می‌تواند مفاهیم را سریع‌تر و کاربردی‌تر آموزش دهد. کتاب اخلاق پزشکی یکی از کتاب‌های تخصصی پزشکی انتشارات طباهنگ اشت.

خواندن کتاب اخلاق پزشکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان پزشکی پیشنهاد می‌کنیم.

 

 

تعداد صفحات : ۷۵صفحه        

 

 

قیمت نسخه چاپی : ۶۲,۰۰۰تومان       

 

 

نوع فایل : PDF       

 

 

 

 

لینک دانلود

 

 

pediha بازدید : 239 پنجشنبه 14 بهمن 1400 زمان : 19:17 نظرات (0)

 [caption id="attachment_8238" align="aligncenter" width="379"]دانلود Pdf کتاب معرفی فناوری های نوین دارورسانی | 348 ص دانلود Pdf کتاب معرفی فناوری های نوین دارورسانی | 348 ص[/caption]

دانلود Pdf کتاب معرفی فناوری های نوین دارورسانی | 348 ص

 

 

 

معرفی کتاب معرفی فناوری های نوین دارورسانی

کتاب معرفی فناوری‌های نوین دارورسانی نوشته عاطفه پورجاهد یکی از کتاب های تخصصی انتشارات دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول برای استفاده دانشجویان رشته شیمی و داروسازی است.

دانشگاه بزرگ جندی‌شاپور یکی از دانشگاه خای صنعتی مدرن ایران است که در جنوب کشور به تولید و ترویج علم و پرورش متخصصان می‌پردازد. این دانشگاه به عنوان میراث‌دار قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه جهان‌باستان و نماد آموزش‌عالی‌کشور از گذشته تاکنون، علاوه بر مسئولیت‌‎های گسترده و عمیق آموزشی و پژوهشی، وظیفه حفظ و حراست از جایگاه و حیثیت علمی این مرز و بوم و احیای تاریخ و فرهنگ حاکم بر دانشگاه جندی شاپور باستان را دارد.

در حال حاضر در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول، دانشکده‌های برق و کامپیوتر، عمران، مکانیک، معماری و شهرسازی و علوم پایه در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

انتشارات این دانشگاه نیز کتاب‌های گوناگون علمی و تالیفات اعضای هیئت علمی خود را در رشته‌ها و گروه‌های مختلف آموزشی ذکر شده برای استفاده دانشجویان به چاپ می‌رساند.

کتاب معرفی فناوری‌های نوین دارورسانی نیز یکی از کتاب‌های تخصصی برای ارتقای دانش دانشجویان رشته – است که در انتشارات این دانشگاه به چاپ رسیده است.

 

 

 

لینک دانلود مستقیم 

 

 

pediha بازدید : 41 پنجشنبه 14 بهمن 1400 زمان : 19:03 نظرات (0)

  

موضوع :

رابطه بین سبکهای مدیریت کلاس درس و ادراک از محیط کلاس درس با اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دهم متوسطه شهر مسجدسلیمان

 

چکيده


هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین سبکهای مدیریت کلاس درس و ادراک از محیط کلاس درس با اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دهم متوسطه شهر مسجدسلیمان می باشد. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه دهم متوسطه شهر مسجدسلیمان در سال تحصیلی 1397-98می باشد، که نمونه ای به حجم 265نفر از دانش آموزان، با استفاده از جدول مورگان و به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحلهای انتخاب شد.

 

برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سبکهای مدیریت کلاس درس ولفگانگ و گلیکمن ( ،)1986پرسشنامه فعالیت های کلاس من، جنتری و همکاران ( )2002و در نهایت از پرسشنامه اشتیاق تحصیلی فردریکس و همکاران ( ،)2004استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه صورت گرفت. یافته ها نشان داد که بین سبکهای مدیریت کلاس درس(بجزء سبک مداخله گر) با اشتیاق تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

 

 

 

لینک دانلود

 

pediha بازدید : 155 یکشنبه 10 بهمن 1400 زمان : 19:48 نظرات (0)

  

جامع ترین جزوه عربی برای کنکور

 

یک جزوه بسیار عالی و جامع عربی کنکور شامل نکته ها و تست های عالی

 

 

کمی از داخل جزوه :

رایج ترین راه های پاسخگویی به تست های ترجمه مدت زیادی است که مشغولیت های ذهنی و دغدغه های دانش آموزانم را برای یافتن راه حلی مناسب در پاسخگویی به سوالات ترجمه و تعریب در آزمون های گوناگون مخصوصاً کنکور سراسری ذهنم را درگیر خود کرده بود.

 

 

 

لینک دانلود

 

 

pediha بازدید : 265 یکشنبه 10 بهمن 1400 زمان : 19:36 نظرات (0)

  

دانلود Pdf کتاب میکروب شناسی پزشکی جاوتز 2019 ترجمه فارسی جلد اول ویرایش 28

 

دانلود Pdf کتاب میکروب شناسی پزشکی جاوتز به زبان فارسی را که بهترین کتاب میکروب شناسی پزشکی است را برای شما دوستان آماده کرده ایم.

 

جهت دانلود از لینک پایین اقدام نمایید

 

دانلود

pediha بازدید : 189 یکشنبه 10 بهمن 1400 زمان : 19:28 نظرات (0)

کتاب ریاضی پیشرفته شیدفر جلد 1 | 20 میشم

 

[caption id="attachment_5229" align="aligncenter" width="392"]کتاب ریاضی پیشرفته شیدفر جلد 1 | 20 میشم            کتاب ریاضی پیشرفته شیدفر جلد 1 | 20 میشم[/caption]

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم  6 گیگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

کتاب ریاضی پیشرفته شیدفر جلد 1 شامل 627 صفحه

 

 

ریاضی پیشرفته

کتاب ریاضی پیشرفته شیدفر جلد 1 | 20 میشم بیان دارد ریاضی مهندسی جز جدایی ناپذیر رشته مهندسی برق می باشد که با درک آن می توانید به راحتی از روش های ارائه شده در این واحد درسی برای رسیدن به پاسخ های قطعی تر استفاده نمایید.

 

اولین نکته که در برخورد با این درس باید درنظر بگیرید متفاوت بودن آن با تمام دروس ریاضیاتی می باشد که تا کنون گذرانده اید!.

این درس به هیچ وجه حوصله سر بر نیست و شما از خواندن آن کلافه نخواهید شد چرا که برای اولین بار در طول دوران تحصیل شاهد یک نوع خاصی از ریاضی به صورت کاربردی هستید و می توانید خیلی ساده اثرات آن را در دروس تخصصی برق مشاهده نمایید.

در بین کتاب های ریاضیات مهندسی موجود، کتاب دکتر شیدفر یکی از قدیمی تر ها و البته رفرنس های اصلی برای یادگیری این واحد درسی می باشد که بنده بشخصه آن را توصیه نمی کنم! و می توانید از کتاب هایی با بیان بهتر نیز استفاده نمایید.

اما بدون شک این کتاب توانسته تمام مباحث ریاضیات مهندسی را در 627 صفحه پوشش دهد و بدون رقیب همچنان به عنوان رفرنس اصلی در میان انبوه کتاب های حال حاضر قرار بگیرد،

هم چنین کتاب ریاضی پیشرفته شیدفر جلد 1 | 20 میشم اشاره میکند در این کتاب مباحثی چون: سری ها، انتگرال ها، تبدیلات فوریه، معادلات با مشتق های جزئی و توابع مختلط به تفصیر شرح داده شده اند.

روند تغییر و گسترش ساختارهای مختلف در علم ریاضیات عموماً منشاً در علوم طبیعی داشته است و همواره محتوا و ماهیت ریاضیات مورد نیاز در کاربردها به سرعت در حال تغییرات است.

ریاضیدان معروف آمریکایی، اندروگلیسون در معرفی علم ریاضی می­گوید ریاضی علم نظم است و موضوع آن یافتن توصیف و درک نظم در وضعیت­های ظاهراً پیچیده می­باشد و ابزارهای اصولی این علم، مفاهیمی است که ما را قادر می­سازد این نظم را توصیف کنیم.

همچنین دکتر دیبایی می­گوید علم ریاضی قانونمند کردن تجربیات طبیعی است که در تمام مخلوقات جهان مشاهده می­شوند و با دسته­بندی و قانونمند کردن این تجربیات بوسیله ریاضیات می­توان تجربیات بدست آمده را کاربردی ساخت و توسعه داد.

کتاب ریاضی پیشرفته شیدفر جلد 1 | 20 میشم

اهداف این درس

بیشتر ریاضی­دانان معتقدند ریاضیات علم تشریح و مدل­دهی علوم دیگر است.

در واقع ریاضیات زبان مشترک نظریات علمی سایر علوم می­باشد و چنانچه علمی از علم ریاضی بهره زیادی نبرده باشد آن علم توسعه نخواهد یافت و اگر علمی از ریاضیات استفاده نکند آن را نمی­توان علم نامید.

کتاب ریاضی پیشرفته شیدفر جلد 1 | 20 میشم بیان دارد هدف از درس ریاضیات مهندسی عرضه روش­های نیرومند ریاضی و محاسباتی با روالی مشخص برای حل مسائل با پیچیدگی زیاد در مطالعات سیستمی یا فرایندهای پیچیده در شرایط فیزیکی مختلف و حتی غیرعادی و مواردی با ویژگی­های نامتعارف است.

همواره روند کلی مشخص وجود دارد ولی پیش­بینی جزئیات دشوار است لذا دانشجویان در همه مراحل حل مسائل نیاز است.

اطلاعات اساسی از اصول بنیادی و نتایج روند و نیز درک روشنی از اینکه ریاضیات مهندسی چیست باید داشته باشد تا در روند مطالعه و طراحی مهندسی بکارگیری روش­های فوق عملی گردد.

بطور کلی هدف از درس ریاضی مهندسی، آشنائی ذهن مهندسان با روش­های تفکر ریاضی با دیدگاه مهندسی است تا بدین وسیله نیاز به استفاده از روش­های ریاضی در راستای حل مسائل مهندسی تشخیص داده شود.

رئوس مطالب درس ریاضی مهندسی به­ گونه­ای است که یک نظام­مندی در علم ریاضی بر پایه تعداد نسبتا کمی از مفهومات بنیادی بنا داده می­شود و با ارائه اصول وحدت­بخش توانمند، یک شناخت روشن از ارتباط متقابل بین نظریه­ها، محاسبات و آزمایشات بدست می­آید.

 

کتاب ریاضی پیشرفته شیدفر جلد 1 | 20 میشم

 

[caption id="attachment_5230" align="aligncenter" width="330"]کتاب ریاضی پیشرفته شیدفر جلد 1 | 20 میشم کتاب ریاضی پیشرفته شیدفر جلد 1 | 20 میشم[/caption]

 

 

فصل اول : معادلات دیفرانسیل معمولی مرتبه اول

فصل دوم : معادلات دیفرانسیل خطی معمولی

فصل سوم : دستگاههای معادلات دیفرانسیل،صفحه فاز،پایداری

فصل چهارم: حل معادلات دیفرانسیل به کمک سری قوانین توابع متعامد

فصل پنجم : توابع لاپلاس

فصل ششم : جبر خطی؛قسمت اول :بردار ها

فصل هفتم: جبر خطی،قسمت دوم : ماتریس و دترمینان

فصل هشتم :حساب دیفرانسیل برداری،میدانهای برداری

فصل نهم: انتگرال روی خط و انتگرال روی سطح، قضایای انتگرال

 

 

 

لینک دانلود

 

 

منبع:گوگل

pediha بازدید : 29 پنجشنبه 07 بهمن 1400 زمان : 21:06 نظرات (0)

 رابطه توانمند‌سازی با عملکرد کارکنان زندانهای خراسان شمالی

 

[caption id="attachment_7302" align="aligncenter" width="210"]بررسی رابطه توانمند‌سازی با عملکرد کارکنان زندانهای خراسان شمالی  بررسی رابطه توانمند‌سازی با عملکرد کارکنان زندانهای خراسان شمالی[/caption]

چكيده­ تحقيق:

از عوامل مهم بقا و حيات سازمان‌ها، كيفيت و توانمندي نيروي انساني است که اهمَيت آن به مراتب فراتر از فناوریهای جدید، منابع مالي و مادي است. در این راستا نقش نيروي انساني كارآمد، توانا و دانا در تحقق اهداف سازماني امري غير قابل انكار مي‌باشد. نيروي انساني توانمند، سازمان توانمند را بوجود مي‌آورد و سازمان توانمند محيطي است كه كاركنان در گروه­هاي مختلف، در انجام فعاليت‌ها با يكديگر همكاري مي‌كنند (عبدالهي: 1385، ص149).

 

هدف پژوهشگر در این تحقیق بررسی رابطه توانمندسازی منابع انسانی و عملکرد آنها در زندانهاست. برای انجام این کار از جامعه آماری 143 نفری تعداد 104نفر نمونه بر اساس جدول مورگان از كاركنان زندانهای استان خراسان شمالی برای تایید یا رد فرضیه‌‌‌های تحقیق و مؤلفه‌‌‌های تأثير آموزش شغلي، تفويض اختيار، انگيزه‌هاي فردي، غني‌سازي شغل، سبك مديريت و توانمندي بر عملكرد مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

 

براي جمع آوري اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گرديده كه از روايي محتوا و پايايي مناسب برخوردار می‌باشد. روش تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی بوده که از طریق آن و تجزیه تحلیل داده‌ها آموزش شغلی، انگيزه‌هاي فردي، توانمندي، تفويض اختيار، غني‌سازي شغل، سبك مديريت مورد تایید قرار گرفت. يافته‌هاي تحقيق نشان مي‌دهد كه متغير سبک مدیریت مشارکتی با ضريب 832/0 موثرترين عامل برافزايش عملكرد كاركنان مي‌باشد. به عبارت ديگر هر سازماني كه بتواند از نظر و تخصص کارکنان خود در تصمیم‌‌گیری استفاده نمايد، سريعتر و با اطمينان خاطر بيشتر به اهداف سازماني خود مي‌رسد.

 

كليد واژه:

توانمندي، عملكرد، زندان، اثر بخشي، كاركنان

 

رابطه توانمند‌سازی با عملکرد کارکنان زندانهای خراسان شمالی

 

1-5- متغير‌هاي پژوهش:

الف) متغير مستقل به متغيري گفته مي‌شود كه از طريق آن متغير ديگر‌اندازه‌گيري گردد. در تحقيق حاضر روشهاي توانمندسازي به عنوان متغير پيش بين مطرح مي‌باشد و به دنبال آن هستيم تا به بررسي رابطه آن با افزايش عملكرد بپردازيم. در پژوهش جاري متغيرهاي آموزش، تفويض اختيار، غني‌سازي شغل، انگيزش، توانمندي و سبك مديريت مشارکتی در مقابل متغير وابسته توانمندسازي متغيرهاي مستقل محسوب مي‌شود.

ب) متغير وابسته يا ملاك متغيري است كه مشاهده يا ‌اندازه‌گيري مي‌شود تا تأثير متغير مستقل بر آن معلوم و مشخص شود (دلاور:1381، ص37). در تحقيق حاضر عملكرد به عنوان متغير ملاك مطرح مي‌باشد.

ج) متغير كنترل كننده: متغير كنترل كننده به عواملي گفته مي‌شود كه تأثير آنها بر متغير وابسته توسط محقق خنثي يا حذف مي‌شود (دلاور: 1381،ص39) متغير كنترل كننده در اين تحقيق زندانهای خراسان شمالی مي‌باشند.

د) متغيرهاي تعديل كننده: عاملي است كه توسط محقق،‌اندازه گيري، انتخاب يا دستكاري مي‌شود كه تغيير آن موجب تغيير رابطه بين متغير مستقل و پديده مستقل مشاهده شده مي‌شود يا خير (دلاور: 1381، ص38). متغيرهاي تعديل كننده در اين تحقيق مدرك تحصيلي، سن، كاركنان و كارشناسان، جنسيت هستند. محدوديتهاي اجتماعي بر رفتار است، تفاوت بين نگرش و رفتار فرد ممكن است از آن جهت به وجود آيد كه فشارهاي اجتماعي او را وادار كند نوع ويژه‌اي از رفتار را پيش گيرد. مثلاً كسي كه نگرش بسيار تندي عليه كارکنان دارد زير فشار گروه مجبور شود در گردهمايي‌هاي كاركنان كه به نفع اتحاديه است مشاركت نمايد. بيشتر تحقيقات نشان مي‌دهد كه بين نگرش و رفتار رابطه مثبت وجود دارد يعني نگرش بر رفتار اثر مي‌گذارد (رابينز: 1386 جلداول، ص296).

1-6- قلمرو پژوهش:

الف) قلمرو موضوعي: قلمرو موضوعي اين تحقيق مباحث مربوط به تئوريهاي مديريت، رفتار سازماني و مديريت منابع روانشناسي مي‌باشد.

ب) قلمرو مكاني: قلمرو مكاني پژوهش اداره كل زندان­هاي خراسان شمالي - زندان مركزي بجنورد- كانون اصلاح و تربيت.

ج) قلمرو زماني: اين پژوهش سال در 1390 در اداره كل زندان­هاي خراسان شمالي انجام مي‌گيرد.

1-7-تعاريف نظري اصطلاحات و مفاهيم:

1-1-7- آموزش:

آموزش تجربه‌اي است مبتني بر يادگيري و به منظور ايجاد تغييرات نسبتاً ماندگار در فرد صورت مي‌گيرد تا او بتواند توانايي خود را براي انجام دادن كار بهبود بخشد به طور مرسوم مي‌گويند آموزش مي‌تواند تغيير مهارتها، دانش، نگرشها و رفتار اجتماعي را در برداشته باشد آموزش مي‌تواند به معناي به وجود آمدن تغيير در دانش افراد، طرز كارشان، نگرش‌هايشان، در مورد كار يا تعامل آنان با همكاران و سرپرستانشان باشد (شيمون ال: 1375، ص246).

1-2-7- تفويض اختيار:

تفويض اختيار يكي از فعاليتهاي عمده است كه در زمينه ای سازماندهي انجام مي‌شود دليل ما همين گفته قديمي است كه مشاهده واحد فعاليت يا محل كار يك مدير هنگامي كه وي در آنجا حاضر نيست مي‌توان درباره ميزان شايستگي وي قضاوت كرد. در حال حاضر كاركنان از تحصيلات بالاتري برخوردارند و نسبت به گذشته به ميزان بيشتري در تصميم گيريهاي سازماني مشاركت مي‌كنند. در بيشتر موارد آنها انتظار دارند تفويض اختيار شود و مسئوليت‌هايي به آنها واگذار گردد و نسبت به نتيجه‌هاي حاصل حساب پس بدهند. تفويض اختيار يكي از اجزاي جدانشدني از فرآيند مديريت استراتژيك است (فرد آر: 1386، ص298).

1-3-7- غني‌سازي شغلي:

شيوه‌اي است كه عمدتاً براي يادگيري كه فعال و گرو كاري هستند و نياز به دانش و شيوه‌هاي تفكر خاص در پاسخ به دامنه وسيع كاري آنها و دامنه تغيير زياد است طراحي مي‌شود و به همين جهت بهترين و مناسب ترين شيوه براي آنها يادگيري خود فرد است (سبحاني نژاد: 1385، ص222). غني‌سازي شغل بر اين فرض استوار است كه براي ايجاد انگيزه در كاركنان بايد نياز به توفيق، شناخت، مسئوليت‌‌پذيري و رشد و كمال را در آنان برآورده ساخت و شغل بايد به گونه‌اي طراحي شود كه تاحد امكان اين نيازها را در شاغلان ارضاء كند. به عبارتي ديگر شغل بايد با معني و داراي اختيارات كافي باشد، به طوري كه شاغلان بتوانند در آن شغل با استقلال كاركنند، بر كار خود كنترل داشته و زمينه مساعدي براي رشد و خلاقيت داشته باشند در توسعه شغل، با افزودن وظايف عملياتي به شغل، آن را به طور افقي توسعه مي‌دهيم، اما در غني‌سازي با دادن اختيارات و مسئوليت‌هاي بيشتر بدون آنكه وظايف را اضافه كنيم شغل را از جهت عمق توسعه مي‌دهيم (فيضي: 1379، ص175).

 

 

 

لینک دانلود

 

 

pediha بازدید : 35 چهارشنبه 06 بهمن 1400 زمان : 20:15 نظرات (0)

کتاب جنین شناسی پزشکی لانگمن 2019 (شومیز) - Pdf

کتاب جنین شناسی پزشکی لانگمن 2019
ترجمه دکتر فردین عمیدی (استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران)

این کتاب شامل سرح جامع و در عین فشرده از جنین شناسی و اهمیت بالینی آن در تشخیص بوده و موجب افزایش چشمگیر علم ما درباره جنین شناسی و کاربرد های ان شده است.

کتاب پیش رو درکنار هدف خود که ارائه درک مناسبی از جنین شناسیموارد بالینی مربوطه است؛ با ارائه نمونه های بالینی متعدد ناشی از اختلالات روندهای ترکیبی، بر مفاهیم پایه جنین شناسی تاکید کرده است.

بهترین کتاب جنین شناسی

این کتاب در 2 بخش سازماندهی شده است:

بخش اول: شامل نمای کلی ازمراحل اولیه تکوین از گامتوژنزیس تا دوره رویان است. در بخش دوم: روند های اساسی رویان زایی برای هریک از دستگاه های بدن توصیف شده است . در هرفصل علاوه بر توصیف روند تکوین طبیعی دارای نکات بالینی است. همچنین با توجه به اهمیت روزافزون ژنتیک و بیولوژی مولکولی در جنین شناسی و مطالعه ناهنجاری های مادرزادی بحث شده است. قسمت خلاصه هر فصل به صورت مروری و مختصر بر روی نکات مهم و کلیدی همان فصل است.

جنین شناسی پزشکی لانگمن 2019

جنین شناسی لانگمن فارسی pdf رایگان

بهترین کتاب جنین شناسی

قیمت کتاب جنین شناسی لانگمن

فهرست :

کتاب جنین شناسی پزشکی لانگمن 2019

بخش اول : جنین شناسی عمومی

فصل1: مقدمه ای بر تنظیم و پیام رسانی مولکولی

فصل2: گامتوژنزیس : تبدیل شدن سلول های زایا به گامت های نر

فصل3: هفته های اول تکوین : تخمک گذاری تا لانه گزینی

فصل4: هفته دوم تکوین : صفحه زایای دولایه

فصل5: هفته سوم تکوین : صفحه زایای سه لایه ای

فصل6: هفته های سوم تا هشتم : دوره رویانی

فصل7: لوله گوارش و حفرات بدن

فصل8: ماه سوم تا تولد : جنین و جفت

فصل9: نواقص مادرزادی و تشخیص پیش از تولد

بخش دوم : جنین شناسی دستگاه های بدن

فصل10: اسکلت محوری

فصل11: دستگاه عضلانی

فصل12: اندام ها

فصل13: دستگاه قلبی-عروقی

فصل14: دستگاه تنفس

فصل15: دستگاه گوارش

فصل16: دستگاه اداری-تناسلی

فصل17: سر و گردن

فصل18: دستگاه عصبی مرکزی

فصل19: گوش

فصل20: چشم

فصل21: دستگاه پوششی

بخش سوم : ضمائم

    لینک دانلود

pediha بازدید : 109 چهارشنبه 06 بهمن 1400 زمان : 19:43 نظرات (0)

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 158
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 514
  • بازدید سال : 6,080
  • بازدید کلی : 31,920