loading...

پورتال جامع علمی و خبری

  

دانلود کتاب مراقب ویژه پرستاری

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 2.21 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

دانلود کتاب مراقب ویژه پرستاری | 20 میشم

تاریخچه

دانلود کتاب مراقب ویژه پرستاری | 20 میشم بیان میکند پرستاری مراقبت های ویژه از سال ۱۳۶۵ ، همزمان با شکل گیری گروه پرستاری سلامت بزرگسالان  فعالیت داشت و از سال ۱۳۸۷ اولین دوره کارشناسی ارشد مراقبت های ویژه در دانشکده برگزار گردید.

گروه پرستاري مراقبت هاي ويژه در سال ۱۳۹۰با هدف ارتقاي كيفيت آموزش نظري و باليني و هدايت فعاليت هاي پژوهشي در حوزه مراقبت هاي ويژه در مقطع كارشناسي ارشد رشته پرستاري مراقبت هاي ويژه شكل گرفت.

 

 

 

لینک دانلود :

 

دانلود کتاب مراقب ویژه پرستاری

 

pediha بازدید : 119 پنجشنبه 04 فروردین 1401 زمان : 22:57 نظرات (0)

[caption id="attachment_8325" align="aligncenter" width="207"]کتاب آناتومی در مهندسی پزشکی | فایل Pdf کتاب آناتومی در مهندسی پزشکی | فایل Pdf[/caption]

کتاب آناتومی در مهندسی پزشکی | فایل Pdf

کتاب آناتومی در مهندسی پزشکی دارای مفاهیم و موضوع کالبدشناسی و مهندسی پزشکی می باشد. به کمک این کتاب شما کالبد و آناتومی بدنی را آموزش می ببنید. آناتومی در مهندسی پزشکی مناسب برای دانشجویان مهندسی پزشکی می باشد. کتاب آناتومی در مهندسی پزشکی نوشته دکتر حمید کشوری و دکتر شیوا اسبری می باشد که توسط جهاد دانشگاهی واحد دانشگاه امیرکبیر نشر شده است. این آناتومی در مهندسی پزشکی نوبت پنجم سال 1399چاپ شده است.  

 

 

لینک دانلود :

کتاب آناتومی در مهندسی پزشکی | فایل Pdf

pediha بازدید : 109 پنجشنبه 04 فروردین 1401 زمان : 16:50 نظرات (0)

[caption id="attachment_8391" align="aligncenter" width="153"]جایگاه عقل عملی در علوم انسانی | Pdf صفحه 21 جایگاه عقل عملی در علوم انسانی | Pdf صفحه 21[/caption]

جایگاه عقل عملی در علوم انسانی | Pdf صفحه 21

 

چکیده مقاله:

جایگاه عقل در علم از منظر نظریه‎های مختلف علوم انسانی یکسان نیست. می‎توان با در نظر گرفتن مولفه‎های تشکیل‎دهنده علوم انسانی و اجتماعی، آن‎گونه‎ که در نظریه ‎های علوم انسانی بیان شده است، و با توجه به حدود و قلمرو عقل، آن‎گونه‎که در نظریه‎ های عقل بیان شده است، جایگاه عقل در هریک از تصاویر ارائه شده از علوم انسانی و اجتماعی را سنجید. بخشی از این تحقیق گسترده مربوط است به سنجش اعتبار تصاویر مختلف این علوم براساس حدود و قلمروی است که برای عقل عملی در نظریه‎های عقل گفته شده است.

 

 

 

مقاله حاضر درصدد بررسی عقلانیت علوم انسانی و اجتماعی با استفاده از این بخش از نظریه‎های عقل است. روش انجام این بررسی تحلیل نظریه‎ های علوم انسانی به منظور سنجش جایگاه عقل عملی در هریک از این نظریه‎ هاست. بدین منظورنخست با استفاده از برخی نظریه‎ های علوم انسانی، مولفه‎ های گوناگون دخیل در تحقق علوم انسانی شناسایی و سپس با استفاده از نظریه‎ های عقل عملی، احتمالات مختلف درباره حدود و قلمرو عقل عملی بیان شده است، و درنهایت بنابر احتمالات مختلفی که درباره حدود و قلمرو عقل عملی وجود دارد، جایگاه عقل عملی در در نظریه‎ های تحلیل شده علوم انسانی، نتیجه‎گیری شده است.

 

 

 

لینک دانلود :

 

جایگاه عقل عملی در علوم انسانی | Pdf صفحه 21

pediha بازدید : 175 پنجشنبه 04 فروردین 1401 زمان : 16:46 نظرات (0)

 [caption id="attachment_8404" align="aligncenter" width="344"]شناسایی قابلیت های روش تحلیل شبکه ای در انجام پژوهش های حوزه تصمیم گیری برنامه درسی شناسایی قابلیت های روش تحلیل شبکه ای در انجام پژوهش های حوزه تصمیم گیری برنامه درسی[/caption]

 

شناسایی قابلیت های روش تحلیل شبکه ای در انجام پژوهش های حوزه تصمیم گیری برنامه درسی

 

چکیده مقاله:

امروزه طراحی برنامه درسی به دلیل تنوع نیازها و علایق فراگیران، محتوا، روش‎های یاددهی−یادگیری و تاثیر عوامل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، به یک سیستم پیچیده تبدیل شده و تصمیمگیری در مورد فرایند برنامه‎ریزی درسی و عوامل متاثر بر آن باید مبتنی بر روشهای علمی صورت‎ گیرد. بنابراین شناخت روش‎های مناسب و جامع که ما را به سمت تصمیم‎ گیری‎های درست سوق دهد، بسیار اهمیت دارد. این مقاله با هدف شناسایی کاربرد روش فرایند تحلیل شبکه‎ای در فرایند تصمیم‎گیری در برنامه ‎ریزی درسی و به روش فلسفی انجام شده است.

 

 

در این مقاله تکنیک‎های تصمیم‎ گیری چند‎معیاره و تفاوت ساختار سلسله‎ مراتبی با فرایند تحلیل شبکه‎ای تجزیه و تحلیل شده است. در ادامه، ماهیت برنامه‎ ریزی درسی و پیچیدگی تصمیم‎گیری در این حوزه مطرح و تناسب آن با روش‎های جدید تجزیه و تحلیل شده است. یافته‎ها نشان داد که روش تحلیل شبکه‎ای در دامنه وسیعی از حوزه مطالعات برنامه درسی از قبیل تمرکز در برنامه درسی، شناسایی عوامل پیچیده تاثیر‎گذار در فرایند برنامه‎ر‎یزی درسی، آینده‎پژوهی تغییرات برنامه درسی و نیازسنجی آموزشی به پژوهشگران و برنامه‎ریزان کارآمد است.

 

 

 

 

لینک دانلود :

 

روش تحلیل شبکه ای در انجام پژوهش های حوزه تصمیم گیری برنامه درسی

pediha بازدید : 27 پنجشنبه 04 فروردین 1401 زمان : 16:39 نظرات (0)

حل المسائل ترمودینامیک ون وایلن | 20 میشم

 

حل المسائل ترمودینامیک ون وایلن | 20 میشم

 

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 26.7 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

کتاب حل المسائل ترمودینامیک ون وایلن 

فارسی

 

ترمودینامیک چیست؟

حل المسائل ترمودینامیک ون وایلن | 20 میشم بیان دارد ترمودینامیک به عنوان علمی جامع به مطالعه و بررسی گرما و انرژی می پردازد. این علم شامل بسیاری از دستگاه های کوچک و بزرگی چون جامدات، گاز الکترونی، موجودات زنده، خورشید و موارد دیگر می شود.

چون به طور تقریبی تمام قوانین در فیزیک به نوعی با صحبت از انرژی، بیان می شوند، پس این علم بدون ترمودینامیک نمی تواند پیش برود. این علم به مطالعه و بررسی انرژی حرکتی و نحوه انتقال انرژی در حرکت می پردازد.

این علم می تواند با استفاده از متغیرهای قابل مشاهده ای چون دما، آنتروپی، فشار و انرژی داخلی، حالت های مواد و قوانینی که بین آن ها وجود دارد و همچنین روابط موجود در بین آن ها را توضیح می دهد.

مطالعه درباره انرژی، تبدیل آن به حالت های مختلف و توانایی انرژی برای انجام کار در علم ترمو دینامیک بیان می شود.

 

حل المسائل ترمودینامیک ون وایلن

pediha بازدید : 37 سه شنبه 02 فروردین 1401 زمان : 23:51 نظرات (0)

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 4 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

نقش شیمی ‌تجزیه در علوم

جزوه تشریحی کامل شیمی تجزیه 1 | 20 میشم بیان دارد شیمی تجزیه نقش حیاتی در توسعه علوم دارد. به عنوان مثال ، “ویلهلم اسوالد” (Wilhelm Ostwald) در سال 1894 نوشت:

««شیمی ‌تجزیه یا هنر تشخیص مواد مختلف و تعیین اجزای سازنده آن ، نقش اول را در کاربردهای مختلف علوم دارد؛ چرا که پاسخگوی سوالاتی است که در هنگام اجرای فرایندهای شیمیایی برای مقاصد علمی ‌و فنی مطرح می‌شود.

اهمیت فوق‌العاده آن ، باعث شده ‌است که ‌از همان دوران نخستین تاریخ شیمی ‌، مجدانه شروع به رشد و توسعه کند و سوابق موجود شامل بخش قابل ملاحظه ای از کارهای کمی ‌است که تمامی‌ علوم را در بر می‌گیرد’.»»

از زمان اسوالد تاکنون ، شیمی‌ تجزیه ‌از یک هنر به یک علم در زمینه‌های مختلف صنعت ، طب و سایر علوم ، تحول و تکامل یافته ‌است. به‌عنوان مثال :

  • برای تعیین کارآیی وسایل کنترل دور ، لازم است مقدار هیدروکربنها ، اکسیدهای نیتروژن و منوکسید کربن موجود در گازهای اگزوز اتومبیل اندازه گیری شوند.
  • اندازه گیری کمّی‌ کلسیم یونیده در سرم خون ، ما را در تشخیص مرض پاراتیروئید در بیماران یاری می‌کند.
  • با اندازه گیری کمی نیتروژن در مواد غذایی ، میزان پروتئین موجود در آنها و در نتیجه ‌ارزش غذایی آنها معلوم می‌شود.
  • مقدار مرکاپتان موجود در گازهای مصرفی خانه‌ها بطور مستمر تحت کنترل قرار می‌گیرد تا از وجود مقدار معینی مرکاپتان برای ایجاد بوی نامطبوع که هشدار دهنده نشت گاز است، اطمینان حاصل کنند.
  • کشاورزان متجدد ، کود شیمیایی و آبیاری را به نحوی تنظیم می‌کنند که منطبق با نیاز گیاه در طی فصلهای رشد باشد. آنها این نیاز را از تجزیه کمی‌ گیاه و خاکی که گیاه در آن می‌روید، معلوم می‌کنند.
  • ‌اندازه گیری‌های کمی ‌دارای نقش حیاتی در بسیاری از کارهای پژوهشی در زمینه‌های شیمی‌ ، زیست شناسی ، زیست شیمی ‌، زمین شناسی و سایر علوم است.

لینک دانلود :

جزوه تشریحی کامل شیمی تجزیه 1

pediha بازدید : 39 سه شنبه 02 فروردین 1401 زمان : 23:36 نظرات (0)

زمینه روانشناسی هیلگارد 

ویراست جدید

شامل 716 صفحه PDF

ریتا اتکینسون، سوزان نولن هوکسما، داریل بم، ادوارد اسمیت، ریچارد اتکینسون، رضا زمانی (مترجم)، مهرداد بیک (مترجم)، بهروز بیرشک (مترجم)، محمدنقی براهنی (مترجم)، مهرناز شهرآرای (مترجم)

لینک دانلود :

کتاب روانشناسی هیلگارد

pediha بازدید : 171 یکشنبه 29 اسفند 1400 زمان : 10:01 نظرات (0)

دانلود Pdf کتاب مدیریت پروژه های عمرانی

معرفی کتاب مدیریت پروژه های عمرانی

کتاب مدیریت پروژه های عمرانی نوشته امیر کیوان فیروزنافذی است. کتاب مدیریت پروژه های عمرانی کتابی کارامد برای دانشجویان عمران است تا تمام جزئیات پروژه‌های عمرانی را یاد بگیرند.

درباره کتاب مدیریت پروژه های عمرانی

یک طرح عمرانی شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های عمرانی است که بر اساس مطالعات فنی و اقتصادی و اجتماعی به وسیله دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود. هدف از این طرح‌ها، تحقق بخشیدن به برنامه‌های عمرانی بلند مدت است و معمولاً با بودجه‌ای معین و ظرف مدت معینی اجرا می‌گردند. بر اساس محل تأمین اعتبار، طرح‌های عمرانی یا شمول هستند که بودجه آنها در قانون بودجه و مصوبه مجلس دیده شده است، و یا خارج شمول هستند که بودجه آنها از درآمدهای وزارت خانه‌ها و ارگان‌های دولتی تأمین می‌گردد.

مدیریت پروژه های عمرانی

ه طورکلی، طرح‌های عمرانی را در سه دسته انتفاعی، غیرانتفاعی و مطالعاتی دسته‌بندی می‌کنند. هدف از اجرای طرح‌های انتفاعی، کسب سود و درآمد است. این طرح‌ها، مدتی پس از بهره برداری باید بتوانند هزینه‌های جاری و هزینه استهلاک خود را تأمین و علاوه بر آن، سود متناسبی نیز ایجاد نمایند.

طرح‌های غیرانتفاعی معمولاً برای گسترش رفاه و ایجاد زیرساخت‌های مختلف توسط دستگاه‌های اجرایی پیاده سازی می‌شوند و مجریان، از اجرای این طرح‌ها به دنبال کسب درآمد نیستند. طرح‌های مطالعاتی نیز اغلب بر اساس قراردادهایی بین مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی، انجام شده و هدف از آنها، مطالعه و بررسی برخی موضوعات خاص است. 

لینک دانلود :

دانلود Pdf کتاب مدیریت پروژه های عمرانی

pediha بازدید : 103 یکشنبه 29 اسفند 1400 زمان : 1:13 نظرات (0)

 [caption id="attachment_8730" align="aligncenter" width="282"] بررسی و تحلیل تعارض و مذاکره در حماسه‌های مشهور جهان[/caption]

 

 

 

+ استاد راهنما:  قاسم صحرایی ،+ استاد مشاور:  محمدرضا حسنی جلیلیان ،  علی حیدری ، دانشجو:  یوسف علی بیرانوند ،

دولتی - وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری - دانشگاه لرستان - دانشکده زبان و ادبیات فارسی - 1394 - [دکترای تخصصی]

کلیدواژه: حماسه ، تعارض ، مذاکره ، ایلیاد ، اودیسه ، رامایانا ، شاهنامه.

 

بررسی و تحلیل تعارض و مذاکره در حماسه‌های مشهور جهان

چکیده:

چکیده تعارض عبارت است از دوگانگی یا چندگانگی در اهداف و احساسات فردی، بینفردی، گروهی، سازمانی و بینسازمانی که باعث تنش (در عناصر یاد شده) میگردد. افراد برای حل تعارض رهیافتهای متفاوتی مانند رقابت، همکاری مبتنی بر اعتماد، اجتناب از تعارض، تسلیم و مصالحه دارند.

 

همچنین مذاکره به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای حل تعارض مورد نظر است. این رساله با هدف بررسی و تحلیل تعارض و مذاکره در آثار حماسی مشهور جهان تدوین شده است. محور پژوهش بر ایلیاد، اودیسه، رامایانا و شاهنامه (با محوریت داستانهای ضحاک و فریدون، فریدون و پسران، زال و رودابه، رستم و اسفندیار، رستم و سهراب، سیاوش، فرود، گشتاسب و لهراسب، بهرام گور، خسروپرویز و بهرام چوبینه) بوده است.

 

 

با استفاده از روش توصیفی- تحلیلی به بررسی این پژوهش پرداخت هایم و به این نتیجه رسیدهایم که یکی از دلایلی که حماسهها به وجود آمدهاند عنصر تعارض بوده است. در حماسه ها معمولاً شخصیتها پیش از زدوخورد، برای حل تعارض از مذاکره بهره بردهاند.

 

زمینهی تعارض در ایلیاد، اودیسه و رامایانا به خاطر ربوده شدن و یا در خطر بودن زن و یا به زور صاحب شدن زن بوده است ولی در شاهنامه دلایل دیگری به غیر از این داشته است. تعارضها در حماسه ها بیشتر در سطح بینفردی و بینسازمانی رخ داده است. از میان تعارضهای درونی، ناکامی بیش از تعارضهای درونی دیگر بسامد دارد.

 

دربارهی راه حلهای تعارض به این نتیجه رسیدیم که در شاهنامه و رامایانا بیش از ایلیاد و اودیسه از رهیافتهای اخلاقی و انسانی استفاده شده است. همچنین شخصیتها از مذاکر? اصولی به عنوان یک روش منطقی در شاهنامه و اودیسه بیش از رامایانا و ایلیاد استفاده کردهاند. همچنین تعارضها در حماسهها بیشتر به خاطر تعارض در هدف بوده است.

 

کلیدواژه ها: حماسه، تعارض، مذاکره، ایلیاد، اودیسه، رامایانا، شاهنامه.

 

 

بررسی و تحلیل تعارض و مذاکره در حماسه‌های مشهور جهان

 

pediha بازدید : 47 سه شنبه 17 اسفند 1400 زمان : 22:04 نظرات (1)

 [caption id="attachment_8757" align="aligncenter" width="200"]دانلود کتاب بلاک‌چین و رمز ارزها دانلود کتاب بلاک‌چین و رمز ارزها[/caption]

دانلود کتاب بلاک‌چین و رمز ارزها

کتاب بلاک‌چین و رمز ارزها، کتابی تخصصی در حوزه ارزهای دیجیتال است که با زبانی ساده مخاطب را با مفاهیم پایه ارزهای دیجیتال، بلاک چچین، ماینیگ و سایر موضوعات مربوط به این حوزه آشنا می‌کند. کتاب بلاک‌چین و رمز ارزها توسط حسن فضلی (کارشناس ارشد روابط بین‌الملل)، مهدی چمندار (کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات) و هادی زمردی منور (کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات) تالیف شده و انتشارات ناقوس آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بلاک‌چین و رمز ارزها

حتما اسم ارزهای دیجیتال، پول‌های مجازی مانند بیت کویین و فناوری بلاکچین به گوشتان خورده است. چول مجازی پدیده‌ای نوظهور است که با نفوذ بیشتر دنیای مجازی در زندگی بشر، رخ نمون کرده است. مدت زیادی از طرح ایده و عملیاتی شدن پول مجازی نمی‌گذرد و پول‌های مجازی گوناگون بازاری برای خود ایجاد کرده‌اند.

 

اگرچه حاکمیت‌ها نسبت به پدیرش این نوع از ارزها و پول‌ها مقاومت نشان داده‌اند و برخوردهای متناقضی در این زمینه وجود دارد اما مخترعان این نوع ارزها و فعالان مالی، با تلاش برای رفع چالش‌ها و ایجاد نوآوری‌های مالی در این عرصه سعی در گسترش این پدیده دارند. حسن فضلی، مهدی چمندار و هادی زمردی منور در کتاب بلاک‌چین و رمز ارزها تلاش کرده‌اند که به زبانی ساده و گام‌به گام خواننده را با مفاهیم پایه ارزهای دیجیتال، فناوری بلاک چین، ماینینگ یا استخراج پول، نمره خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در این حوزه، راهکارهای جامع امنیتی و همچنین قوانین کشورهای مختلف برای ارزهای دیجیتال آشنا می‌کند.

خواندن کتاب بلاک‌چین و رمز ارزها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر شما جزو دسته افراد علاقه‌مند ورود به بازار ارزهای دیجیتال هستید و یا تنها می‌خواهید با این نوع ارزها آشنایی داشته باشید خواندن کتاب بلاک‌چین و رمز ارزها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با خواندن این کتاب گام‌ به گام با این نوع ارزها آشنا خواهید شد.

 

 

دانلود کتاب بلاک‌چین و رمز ارزها

 

pediha بازدید : 147 سه شنبه 17 اسفند 1400 زمان : 21:58 نظرات (0)

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 158
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 515
  • بازدید سال : 6,081
  • بازدید کلی : 31,921